וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונקורד I תובעת את בנק הפועלים בגין אי עמידה בהסכם הלוואה בסך 5 מיליון דולר

אמיר הלמר

17.9.2002 / 16:29

קרן ההון סיכון טוענת שהבנק מתכחש להסכמות שהושגו עם החברה הבת שלו PVS, מסרב להעמיד אשראי וגורם לה ולחברות בה השקיעה נזקים כבדים



קרן הון סיכון קונקורד I הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד בנק הפועלים ונגד החברה הבת של הבנק PVS - Poalim Venture Services בגין אי עמידה בהסכם הלוואה בסך 5 מיליון דולר.



קרן הון סיכון קונקורד I טוענת, באמצעות עו"ד רון ברקמן, דודי זילברבוים ויונת צוובנר ממשרד עוה"ד ברקמן וקסלר סהר בלום ושות', כי במהלך שנת 2001 החלה הקרן, שהשקיעה זה לא מכבר סכום של כ-75 מיליון דולר ב-25 חברות היי-טק, בסבב גיוס הון למימון השקעות המשך בקרב חלק מחברות בהן השקיעה בעבר ופנתה לשם כך לבנק הפועלים לשם קבלת הלוואה בסך 8 מיליון דולר. עוד נטען כי לאחר מו"מ שנמשך למעלה מ-10 חודשים הגיעו הצדדים להתקשרות עסקית מחייבת לפיה יעמידו הבנק והחברה הבת שלו לצורך השקעות המשך אשראי בסך 5 מיליון דולר.



העסקה בין הקרן לבנק, כך נטען, באה לידי ביטוי סופי בהסכם הלוואה אשר הושלם ואף אושר על ידי ועדת ההלוואות של הבנק ובמכתבים מטעמו, לפיו ההלוואה תועמד לקרן באמצעות חברת PVS הנמצאת בבעלות מלאה של בנק הפועלים ומתמחה בפתרונות מימון לחברות סטארט אפ ולקרנות הון סיכון בישראל.



עפ"י התנאים הבסיסיים של ההסכם, שנחתם לטענת התובעת בפברואר 2002, מדובר בעסקה של העמדת אשראי כנגד בטוחות. לפי תנאי ההסכם, תוקם קרן משותפת לבנק ולקונקורד I שיעודה הוא השקעות המשך, כאשר בנק הפועלים יעמיד לקרן ההמשך קו אשראי בגובה 5 מיליון דולר.



כביטחון להתחייבות קרן ההמשך כלפי הבנק להחזר ההלוואה, תשעבד קונקורד לטובת קרן ההמשך את אחזקותיה בחלק מחברות הפורטפוליו. לצורך כך הוסכם כי קרן ההמשך והבנק ימנו נאמן, שיקבל הוראות בלתי חוזרות כיצד לפעול בכל הקשור למימוש השעבוד לטובת הקרן ולטובת הבנק במקרה בו הקרן לא עומדת בתשלומי ההלוואה. כמו כן, הוסכם כי כתמורה נוספת להלוואה, יהיה זכאי הבנק ל-14% מרווחים עתידיים, שיתקבלו כתוצאה מהשקעות שבוצעו ע"י קרן ההמשך תוך עשיית שימוש בכספי ההלוואה.



התובעת טוענת כי למרות זכרון הדברים שהושג ונכון ליום הגשת התביעה, מסרב בנק הפועלים להוסיף על ההסכמים הפורמליים שנוסחו לאחר מכן את חתימתו הפורמלית ומסרב לקיימו, וטוען למעשה כי הוא לא יוצג במו"מ ע"י החברה הבת שלו - PVS וכי זכרון הדברים שנחתם על ידו כבר אינו בתוקף.



קונקורד טוענת בתביעה כי הסיבה האמיתית להתכחשות הבנק להסכם הינה כוונתו להפסיק את פעילותה של PVS ובכך לצמצם את פעילותו במתן אשראי בתחום ההיי-טק.



עוד נטען כי קונקורד I הסתמכה על ההסכמות שהושגו, נמנעה מגיוס הון ממקורות אחרים, ולפיכך עלולים להיגרם לה נזקים כבדים ביותר. לטענת קונקורד I, כתוצאה מאופי הפעילות בתחום קרנות ההון סיכון הנזקים אינם מסתכמים בגובה ההלוואה בסך 5 מיליון דולר, שהבנק היה אמור להעמיד, אלא עלולים להיות גבוהים בעשרות מונים, שכן ההלוואה אמורה לשמש את קונקורד I לצורך השקעות המשך בחברות שונות.



התובעת מבקשת מביהמ"ש להצהיר כי נכרת הסכם מחייב בין קונקורד I לבין בנק הפועלים, להורות על אכיפתו ולהצהיר כי בנק הפועלים אחראי לכל הנזקים שייגרמו לקונקורד כתוצאה מאי קיום ההסכם.



בין המשקיעים בקרן קונקורד I: קרנות הפנסיה של בנק לאומי וקרנות הפנסיה של דיסקונט, ג'יי.פי מורגן, קומפאק וקרדן טכנולוגיות. הקרן הוקמה בשנת 1997 ומנוהלת על ידי מתי קרפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully