וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עלייה במניות השבבים - מדד המוליכים למחצה מוסיף 3.5%

יהודה שויצר

17.9.2002 / 16:51

מניות מקדונלד'ס יורדות ב-3.5% לאחר אזהרת רווח; מניות חברות התעופה ממריאות על רקע הירידה במחירי הנפט; ירידות במגזר ציוד התקשורת בעקבות אזהרות אלקטל ולוסנט



עליות שערים נרשמות במסחר בוול סטריט, כאשר את האווירה החיובית מניעה הודעת עיראק כי תאפשר לצוות פקחי הנשק של האו"ם לשוב לתחומה. ההערכה הגורפת כעת היא כי הודעה זו של עיראק תקשה על ארה"ב להשיג קואליציה עולמית במתקפה על עיראק. מניות השבבים, שנפלו בימי המסחר האחרונים, עולות ומושכות את מדד המוליכים למחצה לעלייה של 3.5%; הדאו ג'ונס מתחזק ב-1.2%.



עליות שערים נאות נרשמו גם בבורסות אסיה, שם מדד הניקיי עלה ב-3.3% בבורסת טוקיו, והקוספי בקוריאה עלה ב-3.2%. באירופה עולים שוקי לונדון פרנקפורט ופאריס ב-2%-3%.



בזירת המקרו דווח היום כי התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בחודש אוגוסט בשיעור של 0.3%. הירידה הפתיעה נוכח תחזיות לעלייה נוספת של 0.2%.



כמה דירקטורים של AOL-טיים וורנר מבקשים להדיח את יו"ר החברה, סטיבן קייס, כך דיווח "ניו יורק טיימס" היום. הצעת ההדחה עשויה לעלות כבר ביום חמישי הקרוב, בישיבת דירקטוריון של חברת המדיה הענקית. קייס מתנגד להדחה, לפי דברי מקורות העיתון.



סטיבן קייס, מייסדה של אמריקה אונליין, הפך ליו"ר ענקית המדיה AOL-טיים וורנר לאחר שאמריקה אונליין רכשה את טיים וורנר במיזוג הענקי ביותר מסוגו. לפי הערכות מנהלים בכירים בחברה, המקורבים לקייס, אין סיכויים רבים להדחה בשל הרוב הגדול שנדרש עבורה. מניות AOL מגיבות באדישות להודעה ועולות ב-3.5%.



מניות חברות התעופה זינקו על רקע הירידה החדה במחירי הנפט הגולמי. מחירי הנפט צנחו בקרוב ל-5% לראשונה מזה ארבע שנים לאחר הודעת עיראק. החוזים על הנפט הגולמי לאוקטובר ירדו ל-28.31 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק. הירידה במחירי הנפט הובילה לעליות חדות במניות חברות התעופה מתוך הערכה כי בקרוב תורגש גם ירידה במחירי הדלק לתעופה. מניות יונייטד אירליינס עולות ב-3.3%; אמריקן אירליינס רושמת עלייה של 3%.



מניות השבבים מטפסות היום לאחר שמדד המוליכים למחצה נפל אמש ביותר מ-4% לשפל של כארבע שנים. מניות אינטל עולות ב-3%; אפלייד מטריאלס מתחזקת ב-3.3% ו-AMD רושמת עלייה של 2.5%.



מניות ציוד התקשורת, שנחבטו קשות אתמול, ממשיכות את המגמה השלילית גם היום. לירידות היום מובילה אזהרת ההכנסות של חטיבת האופטיקה של אלקטל שגם הודיעה על פיטורי ענק. אלקטל נופלת ב-6% נוספים. האזהרה הגיעה ימים ספורים לאחר שלוסנט פרסמה אזהרה קשה. מניות לוסנט מתחזקות ב-5% לאחר שנפלו בקרוב ל-40% בשני ימי המסחר האחרונים.



מניות מקדונלד'ס יורדות ב-3.5% לאחר שפירסמה אזהרת רווח. החברה צופה רווח של 1.43 דולר למניה בשנת 2002. לרבעון השלישי צופה החברה רווח של 38-39 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 42 סנט למניה.



חברת הפצת התרופות D&K (סימול DKWD), קורסת ב-55% לאחר שפירסמה אזהרת רווח חמורה. החברה מסרה כי ירידה חדה במכירות הובילה לפרסום אזהרה. שעות ספורות לאחר םרסום האזהרה הוריד מריל לינץ' את המלצתו לחברה מ"משקל יתר", ל"משקל שווה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully