וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגה אלקטרוטכניקה חייבת לבנק הפועלים 186 מיליון שקל ולבנק המזרחי - 119 מיליון שקל

אילן מוסנאים

17.9.2002 / 17:22

שתי חברות של נגה טכנולוגיות נמצאות בדרך לאקסיט; אם לא תשקיע במחצית הקרובה 12 מיליון שקל בחברות המוחזקות, צפויות חלק מהשקעותיה לרדת לטמיון



הנושים העיקריים של קבוצת נגה אלקטרוטכניקה הם בנק הפועלים ובנק המזרחי. כך עולה מהבקשה להקפאת ההליכים שהגישה היום החברה. החוב של הקבוצה לבנק הפועלים עומד על 176 מיליון שקל, ואילו לבנק המזרחי היא חייבת 119 מיליון שקל. הבאים בתור הם בנק אגוד, לו חייבת הקבוצה 59 מיליון שקל, הבנק הבינלאומי - 45 מיליון שקל, ובנק טפחות - 15 מיליון שקל.



בעקבות הבקשה הורתה שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ורדה אלשייך על הקפאת ההליכים נגד החברה. חובות קבוצת נגה אלקטרוטכניקה מסתכמים בכ-823 מיליון שקל.



באחרונה פירסמה נגה אלקטרוטכניקה אזהרת רווח ולפיה תפסיד ברבעון השני 40-60 מיליון שקל. בעקבות זאת, ולאחר שהדירקטור החיצוני אלי פסח התפטר, הוגשה בקשה לפירוק החברה.



מהבקשה שהגישה הבוקר נגה אלקטרוטכניקה, עולה כי החברה הבת נגה טכנולוגיות חייבת 24 מיליון שקל לבנק הפועלים, וסכום דומה לבנק המזרחי. בנוסף מציינת נגה אלקטרוטכניקה, כי כחלק מהליך ההנפקה של נגה טכנולוגיות, הונפקו לעובדי נגה טכנולוגיות 550 אלף מניות תמורת 18 שקל למניה. רכישת המניות מומנה על ידי הלוואה מבנק הפועלים (בהלוואת נון ריקורס).



לנוכח העובדה שמניית נגה טכנולוגיות נסחרת בבורסה במחיר של 2.4 שקלים בלבד, הודיעו עובדי החברה כי הם מוותרים על זכותם למניות, ולפיכך גדלה מצבת ההתחייבויות של החברה כלפי בנק הפועלים.



האחזקות העיקריות של נגה טכנולוגיות הן 35% ממניות מגנה לאב, 10.6% ממניות אימאג' אי.די, 26.9% ממניות מאינט ו-7.2% ממניות ביושאף.



נגה אלקטרוניקה מחזיקה בהערכת שווי ולפיה השווי של נגה טכנולוגיות הוא 270 מיליון שקל - גבוה פי 10 כמעט מהשווי שבו נסחרת החברה בבורסה. המדובר בהערכת שווי שביצעה חברת פורסייט לחברה במהלך 2001. עם זאת, בחברה מזכירים את התהפוכות וההתרחשויות בתחום הטכנולוגיה, אשר השלכותיהן על ערך החזקותיה צפויות להיות כבדות משקל.



בנוסף מציינים בנגה טכנולוגיות כי "קרוב לוודאי שלא כל הערכות השווי הללו אכן ישאו פרי בשיעור המיוחל". מנהלי נגה טכנולוגיות לא צופים אקסיט בתקופה הקרובה, למעט בשתי חברות בהן מתנהל מו"מ בעניין עסקה.



מנהלי נגה טכנולוגיות, מעריכים כי החברה תידרש לבצע במחצית השנה הקרובה השקעות בהיקף של כ-12 מיליון שקל. במקרה שהחברה לא תזרים סכומים אלה, עלולות ההשקעות שביצעה בעבר לרדת לטמיון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully