וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בשוק המט"ח: האירו קורס כ-2% מול השקל

שירות גלובס

23.1.2015 / 9:30

נסחר סביב 4.48 שקלים - שפל שלא נראה מאז מאי 2002. אסטרטג מט"ח: הבחירות ביוון עלולות להפיל את האירו עוד יותר

האירו צונח היום (ו') בכ-2% מול השקל לשפל שלא נראה מאז מאי 2002 בעקבות תוכנית ההקלה הכמותית באירופה שמרסקת את האירו בשוק המט"ח העולמי.

האירו מאבד 2.1% ל-4.48 שקלים בעוד שהדולר עולה ב-0.5% ל-3.954 שקלים. אתמול לאחר ההכרזה של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי על תוכנית רכישות האג"ח ב-60 מיליארד אירו בחודש עד דצמבר 2016, התגובה בשוק המט"ח הייתה מתונה בהתחלה. עם זאת, כשעתיים אחרי ההכרזה החלה הדרמה בשוק המט"ח והאירו צנח.

בעולם נסחר האירו ברמה של כ-1.13 דולרים לאירו - שפל של 11 שנה - לאחר שצנח אמש בכ-2% מול הדולר. גם מול המטבעות העיקריים האחרים צונח האירו, כאשר בשוק הופתעו מהאגרסיביות של הבנק המרכזי האירופי. הציפיות בשוק היו לרכישה של 50 מיליארד אירו בחודש, ודרגי הפתיע.
כעת, העיניים בשווקים נשואות לבחירות ביוון שיתקיימו ביום ראשון ולפי הסקרים מפלגת "סיריזה" הקומוניסטית אמורה לנצח. מנהיג המפלגה איים בעבר כי יוון תפרוש מגוש האירו אם לא ייענו דרישותיה להפחתת חובות, אך בימים האחרונים הוא נשמע מתון יותר בראיונות לתקשורת והבטיח שיוון תכבד את התחייבויותיה.

האירו משלים 6 שבועות רצופים של ירידות בעולם ובשוק המט"ח מעריכים כי הבחירות ביוון עלולות להיות טריגר להיחלשות נוספת של המטבע. "הבחירות ביוון הן סיבה נוספת למכור את האירו למקרה שהחלטת הבנק המרכזי האירופי לא הספיקה. סביר שהיום הצמד אירו-דולר יתייצב סביב 1.13, אבל אין שום סיבה שלא נרד מתחת לזה", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג מט"ח ב-Westpac Banking.

  • עוד באותו נושא:
  • אירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully