וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס חוזר בו לאחר התחזית החריגה לפני שבוע: הריבית תופחת ברבעון הראשון של 2003

אמיר טייג

17.9.2002 / 17:42

לאחר פרסום מדד אוגוסט, משנים בגולדמן סאקס הערכות; צופים הורדת ריבית במהלך הרבעון הראשון במקום עלייה בריבית עד סוף השנה; מדד ספטמבר יוסיף להיות שלילי * גולדמן סאקס: קליין יעלה הריבית במשק ל-9.5% * פרשנות: גולדמן סאקס שוב נגד המגמה



לאחר שגולדמן סאקס הפתיע את שוק ההון בהערכה חריגה לגבי מדד אוגוסט, חוזרים בהם כלכלני בנק ההשקעות האמריקאי ומפרסמים היום תחזיות הקרובות למקובל בשוק. כזכור, צפו כלכלני הבנק לפני כשבוע מדד חיובי של 0.4% בחודש אוגוסט, וכן העלאה נוספת של ריבית בנק ישראל לרמה של 9.5% בתום השנה.



היום, לאחר פרסום מדד שלילי של 0.4% באוגוסט, משנים בגולדמן סאקס הערכתם זו וכותבים כי רמת ריבית בנק ישראל אינה צפויה להשתנות ב-3 החודשים הקרובים, והורדת ריבית צפויה ברבעון הראשון של 2003. לגבי מדד ספטמבר מעריכים בגולדמן כי הוא יוסיף להיות שלילי.



כלכלן המקרו הראשי האחראי על השוק הישראלי, דניאל טננגאוזר, מציין כי בחודש אוגוסט נחזתה תופעה ראשונית בה ירד היבוא של מוצרי השקעה ועלה היבוא של חומרי גלם. טננגאוזר מציין כי עד כה, שני פרמטרים אלו נעו בכיוונים זהים, ובאוגוסט לראשונה הציגו מגמות הפוכות.



טננגאוזר מעריך כי פיצול שני המדדים וגידול מנוכה עונתיות של יבוא חומרי הגלם מעיד על סנטימנט חיובי בקרב החברות אשר מגדילות את רכישות חומרי הגלם. טננגאוזר מסייג דבריו וכותב כי נדרש חודש חיובי נוסף על מנת לקבל זווית ראייה טובה יותר לגבי התפתחות הפעילות במשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully