וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתבכות נוספת בפרשת פלד-גבעוני: הסכם סודי בין חברת UMI למיאב איפשר הוצאת 10 מיליון שקל מקופת פויכטונגר תעשיות

גולן פרידנפלד

17.9.2002 / 17:52

החברות הסכימו ביניהן להמיר ערבות ביצוע לערבות מקדמה על סך של 10 מיליון שקל - ערבות שניתנה על ידי פויכטונגר תעשיות והומרה מבלי ידיעתה או ידיעת הבנק



הנאמן של חברת פויכטונגר תעשיות חושף היום פן נוסף בפרשת פלד-גבעוני. הנאמן, חן ברדיצ'ב, מצא כי חברת מיאב שבשליטתם של אריה גבעוני ואפרים בדיאן חתמה על הסכם סודי עם חברת UMI שאיפשר לחברת מיאב להוציא 10 מיליון שקל מקופתה של פויכטונגר תעשיות מבלי לקבל את אישור חברת פויכטונגר.

הנאמן מצא כי ב-19 במארס השנה הוצאו לטובת UMI שתי ערבוית נפרדות - ערבות מקדמה על סך של 2.5 מיליון שקל וערבות ביצוע על סך של 10 מיליון שקל לביצוע פרויקט של חברת מיאב עבור UMI. שתי הערבויות הוצאו בהסכמה על ידי פויכטונגר תעשיות ובנק הפועלים, אולם שבוע לאחר מכן חתמו שתי החברות על הסכם נוסף. ההסכם החדש לא כלל את הסכמת פויכטונגר והבנק, וכעת גם ברור למה: על פי ההסכם, היתה אמורה UMI לשלם למיאב מקדמה נוספת בסך של 10 מיליון שקל וזאת על חשבון הערבות הבנקאית שניתנה על ידי פויכטונגר תעשיות לביצוע הפרויקט של מיאב. במילים אחרות, החבות הסבו את ערבות הביצוע על סך של 10 מיליון שקל לערבות מקדמה וכך הצליחה מיאב למשוך 10 מיליון שקל מקופתה של פויכטונגר תעשיות כאשר UMI שותפה לכך.



הנאמן תוקף את חברת UMI ומציין כי העבירה את הסכום לידי מיאב אף על פי שידעה כי מדובר בערבות ביצוע בלבד ולא בערבות מקדמה, ולא טרחה לפעול לשם שינוי הערבות או לפחות ליידע על כך את הבנק או את פויכטונגר תעשיות.



עוד מציין הנאמן כי טופסי הבקשה לערבות מולאו בכתב ידו של טל יגרמן, היועץ הפיננסי של קבוצת פלד-גבעוני, שלהערכת הרשות לניירות ערך עומד בראש הפירמידה ואחראי למרבית התעלולים הפיננסים שנעשו בה. עוד מציין הנאמן כי יגרמן לא טרח לרשום על בקשת הערבות עבור מי היא ניתנת ומי שהוסיף את שמה של מיאב על גבי טופס הבקשה הוא סמנכ"ל הכספים של פויכטונגר תעשיות יצחק שנהב.



לאור זאת ביקש הנאמן לבטל את הערבות הבנקאית שניתנה למיאב. השופטת ורדה אלשייך קיבלה את הבקשה והחליטה להקפיא את הערבות ל-30 יום או עד שתתקבל החלטה בנושא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully