וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: אכזבה מנתוני המגזר היצרני בארה"ב הובילה את הבורסות לירידות בסיום; אלקטל נפלה ב-8.7%

רן דוידוב

17.9.2002 / 20:21

אלקטל פירסמה אזהרת מכירות קשה; מניות חברות הנפט ירדו בעקבות נפילת מחירי הנפט



בורסות אירופה לא הצליחו לשמור על מגמת המסחר החיובית שנרשמה לאורך יום המסחר וסיימו בירידות שערים. למרות שהודעת עיראק שתאפשר כניסת פקחי או"ם לתחומה הזניקה את השווקים לעליות חדות, היכו אחה"צ נתוני המגזר היצרני בארה"ב את הסוחרים והביאו לשינוי מגמה מחשש להתחדשות המיתון בארה"ב. התפוקה התעשייתית בחודש אוגוסט בארה"ב ירדה ב-0.3% לראשונה מזה 8 חודשים. בלונדון סגר מדד ה-FTSE בירידה של 0.4%; בפאריס סיים מדד ה-CAC 40 בנסיגה של 0.9%; פרנקפורט מאבדת 1.6% לקראת הסיום.



נתוני המגזר היצרני בארה"ב הביאו לירידות שערים בקרב המגזר היצרני האירופי. סימנס, חברת האלקטרוניקה וההנדסה הגדולה בגרמניה, יורדת ב-1.7%. ABB, חברת הנדסת החשמל הגדולה באירופה נופלת ב-7.3%. לשתי החברות מחזור מכירות גדול בארה"ב.



מחירי הנפט צנחו בקרוב ל-5% לראשונה מזה ארבע שנים לאחר הודעת עיראק. החוזים על הנפט הגולמי לאוקטובר ירדו ל-28.31 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק. הירידה במחירי הנפט הובילה לירידות במניות הנפט הגדולות: של איבדה 2.3%; BP ירדה ב-1.7%; טוטאל פינה השילה 2.1%.



מניות חברות התעופה רשמו מנגד עליות חדות, שהתמתנו לקראת הסיום, מתוך הערכה כי בקרוב תורגש גם ירידה במחירי הדלק לתעופה. מניית בריטיש איירווייס עלתה ב-1.7%; לופטהנזה הוסיפה 1.4%; בפאריס עלתה איירפראנס ב-1.6% על רקע דיווח עיתונאי שהחברה שוקלת רכישת נתח ב-KLM ההולנדית. האחרונה איבדה 1.8%.



חברת ציוד התקשורת הצרפתית אלקטל נפלה ב-8.7%. אופטרוניקס, חטיבת הסיבים האופטיים של החברה, צופה כי מכירותיה ברבעון השלישי ייפלו בכ-50% ביחס לרבעון השני על רקע ירידה חדה בדרישה למוצריה. החברה גם מסרה כי נוכח המצב בשוק זה בכוונתה לקצץ את כוח העבודה בחטיבה ב-550 איש לאלף איש עד לסוף 2002, וב-500 איש נוספים עד לתום 2003.



יתר מניות המגזר רשמו ירידות; אריקסון נפלה ב-7.7%; מרקוני ירדה ב-1.4%; נוקיה הצליחה לסיים בעלייה של 0.3%.



קמעונאית המזון הבריטית טסקו ירדה בשיעור של 5.3% למרות שדיווחה על עלייה של 15% ברווח הנקי במחצית השנה הפיסקלית הראשונה שהסתיימה ב-10 באוגוסט. החברה דיווחה על רווח נקי של 573 מיליון דולר. מכירות החברה האמירו ב-11% ל-17.3 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully