וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 4 מיליון שקל לאופיס דיפו ב-2014

אילנית חיות

25.1.2015 / 18:00

בעלי אופיס דיפו, רונן לוי, טוען כי רשת כפר השעשועים, שבה הוא מחזיק יחד עם אלון רבוע כחול, עברה לרווחיות ■ "הורדנו מחירים וקיצצנו במטה. מ-40 איש ירדנו לארבעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סניף אופיס דיפו בשפיים/מערכת וואלה, צילום מסך

מה קורה ברשתות אופיס דיפו וכפר השעשועים שנרכשו על-ידי איש העסקים רונן לוי באמצעות חברת ריטייל 3000? בשיחה עם "גלובס" אומר לוי כי הוא שיקם את שתי הרשתות וצופה להן רווחיות משמעותית בשנה הנוכחית.

רשת אופיס דיפו, שנרכשה על-ידי לוי לפני שנה לאחר שנקלעה להקפאת הליכים, חתמה את שנת 2014 עם מכירות של 140 מיליון שקל (ללא מע"מ) והפסד של 4 מיליון שקל. הרשת רשמה הפסד למרות שיחד עם רכישתה ב-1.4 מיליון שקל בלבד, קיבל לוי לידיו את מלאי החברה, שערכו בספרים עמד באותה תקופה על 22 מיליון שקל, ואת הרכוש הקבוע בשווי 56 מיליון שקל.

בהתייחס לכך אומר לוי, שהכריז מיד עם הרכישה על מכירת המלאי בהנחה של 25%: "עשינו מבצעים ושיתפנו את הצרכן. הסחורה לא עלתה לי, ולכן נתתי לצרכן ליהנות מזה".

אופיס דיפו מונה היום 31 סניפים ופועלת לפי שיעור רווחיות גולמי של 35%. התוכנית העסקית של הרשת לשנה הנוכחית אופטימית הרבה יותר.

לדברי לוי, "לפי התרחיש הפסימי, בשנת 2015 אופיס דיפו תרוויח 12 מיליון שקל. הרשת כבר עברה לרווח בחודשיים האחרונים. לפי התוכנית האופטימית, היא תרוויח השנה 18 מיליון שקל, וזו רשת שהפסידה 6 מיליון שקל בחודש".

לוי טוען כי גם רשת הצעצועים כפר השעשועים, אשר 35% ממנה עדיין מוחזקים על-ידי קבוצת אלון רבוע כחול, עברה לפסי רווחיות.

לדבריו, "כפר השעשועים מרוויחה כסף. במחצית השנייה של 2014 היא הרוויחה תפעולית 1.1 מיליון שקל. גם התחזית שלה ל-2015 היא לרווח של 9 מיליון שקל".

כפר השעשועים מונה היום 76 סניפים, לאחר שלוי סגר את הסניפים בשכונת גילה בירושלים, ברחובות ובקריית גת.

"היום כל הסניפים רווחיים. מרגע שהרשת עברה לשליטה שלי, יכולתי להפעיל אותה כמו שאני חושב ובלי ההוצאות המנופחות של עובדים, שקיבלו שכר של עשרות אלפי שקלים בחודש. המטה של כפר השעשועים הוא היום 4 אנשים במקום 40 שהיו קודם, והוצאות התפעול ירדו מ-3 מיליון שקל בחודש, ל-600 אלף שקל בחודש".

- אם כן, מה היתה הטעות של אלון רבוע כחול?

"ניהול ומטה. חברה שיודעת להרוויח 2 מיליון שקל גולמי בחודש, אי-אפשר לשים עליה הוצאות של 3 מיליון שקל. עשינו שני מהלכים: הורדנו את הרווחיות שלנו ב-10% והעברנו לזכיינים, ושנית, הורדנו את הוצאות המטה. אלה שני מהלכים פשוטים. אני כמו ירקן ועושה חשבון של ירקן. לא עושה חשבון של אוניברסיטאות. החוכמה היא ליישם את זה".

- הזכיינים קנו סחורה באופן עצמאי?

"קודם לכן. היום אין להם סיבה. חנויות שעבדו על רווח גולמי של 35% אחרי מבצעים, עובדים היום על רווח גולמי של 43%-45%".

לדברי לוי, מכירות חברת כפר השעשועים, המחזיקה ברשת, הסתכמו אשתקד ב-136 מיליון שקל (לפני מע"מ), ואילו מכירות הרשת עצמה הסתכמו ב-180-190 מיליון שקל (לפני מע"מ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully