וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרו לפרסום שמות החשודים בפרשת הבנק השוויצרי

חן מענית

26.1.2015 / 8:25

בוריס ואבישר ויסמן הם בעלי רשת המרפאות החשודים בהעלמת עשרות מיליוני יורו בפרשת החשבונות בבנק UBS בשוויץ

הבנק UBS בציריך, שווייץ. רויטרס
הבנק UBS בציריך, שווייץ/רויטרס

שופטת בית המשפט המחוזי בית המשפט המחוזי בחיפה תמר שרון נתנאל קיבלה היום (ב') את בקשת רשות המסים והתירה לפרסם שמות של שורת חשודים בפרשת "הבנק השוויצרי"- חקירה ומסועפת המנוהלת על ידי משרד פקיד שומה חקירות חיפה והצפון בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א בפרשת חשבונות בנק המוחזקים על ידי ישראלים בבנקים שוויצרים בהיקף המסתכם במאות מיליוני יורו.

כפי שפורסם עד כה, ביוני 2014 הפכה החקירה הממושכת בפרשה לגלויה עם מעצרו בתל אביב של רוני אליאס, יועץ השקעות בבנק UBS השוויצרי, בסיומה של פגישה עם לקוחות שנערכה במלון פאר בתל אביב, שהתנהלה תחת עינם הפקוחה של חוקרי רשות המסים. בחיפושים שנערכו בחדר המלון של אליאס, נמצאו ברשותו רשימות של מאות ישראלים המחזיקים בחשבונות בנק בלתי מדווחים בשוויץ שהוא אחראי ישירות על הטיפול בהם. עד היום ונעצרו בפרשה ל-28. החקירה בפרשה עדיין נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

כפי שהותר היום לפרסום, שני החשודים בפרשה שנעצרו בבית המלון יחד עם רוני אליאס הם אב ובנו, בוריס ואבישר וייסמן, שניהלו בעבר בארץ את רשת מרפאות "קליניקה און" והיום הינם בעלי רשת המונה כ- 60 מרפאות בחו"ל שהיקף פעילותן עומד על ארבעים מיליוני יורו והרשומות במקלטי מס בפנמה ואיי הבתולה הבריטים, תוך הסתרת הניהול והשליטה המתבצעים מישראל. בחיפושים שנערכו בבתיהם של בוריס ואבישר ויסמן נמצאו בכספות נסתרות בביתו של אבישר ויסמן חותמות של החברות הזרות ששולטות במרפאות באירופה המזרחית.

על פי החשד, רווחי הפעילות של המרפאות הועברו כולם לבעלי השליטה בוריס ואבישר וייסמן, הופקדו בחשבונות בנק סודיים שלהם בבנק UBS בשוויץ ולא דווחו לרשויות המס בישראל. במסגרת החקירה נעצר גם רו"ח אמיר שטרן מרמת השרון המשמש חשב ומנהל הכספים של רשת המרפאות. כפי שנטען בבקשות שהוגשו לבית המשפט עם מעצרם, מהראיות עולה כי במהלך השנים 2009-2014 ניהל אליאס עבור בוריס ואבישר וייסמן חשבונות בנק מוסווים בהם נצברו 15 מיליון יורו שהושמטו ולא דווחו לפקיד השומה.

חשודים נוספים בפרשה שנעצרו במהלך חודש יולי ושחשבונם בבנק נוהל על ידי רוני אליאס, ששמם הותר היום לפרסום הם עו"ד יוסף לוי בעל משרד עורכי דין מתל אביב שעל פי החשד הסתיר את קיומו של חשבון בבנק UBS שיתרתו עומדת היום על מיליון דולר תוך הסתרת קיום החשבון בהצהרות ההון שהגיש וזאת במזיד ובכוונה להתחמק ממס. בן בסט הדה, שכירה תושבת תל אביב המחזיקה על פי החשד מזה 12 שנה בבנק UBS חשבון בלתי מדווח שיתרתו נכון להיום עומדת על מיליון דולר, סוניה מרים ווייך תושבת תל אביב נוספת המחזיקה על פי החשד חשבון בלתי מדווח בבנק בחמש השנים האחרונות ושיתרתו עומדת היום על חצי מיליון דולר ונחום אלברט, תושב הרצליה המחזיק על פי החשד בבנק UBS חשבון בלתי מדווח שיתרתו 764 אלף פרנק שווייצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully