וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מטפס ל-4 שקלים; "היעד הבא - 4.1 ש'"

הלל קורן

26.1.2015 / 9:33

הדולר עולה ב-1%; האירו מתחזק ל-4.48 שקלים. לאחר קביעת היציג היום יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש פברואר

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הדולר עולה היום (ב') ב-1% לרמה של 4 שקלים - רמת שיא של כ-3.5 שנים. גם האירו עולה ב-0.4% ל-4.48 שקלים.

לאחר קביעת היציג היום יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש פברואר. על פי הערכות, הבנק יותיר את הריבית ללא שינוי בשפל של 0.25%.

יוסי פרנק מציין היום ל"גלובס" כי "ביום שישי הצליח הדולר לחצות את המחסום הפסיכולוגי של 4 שקלים, כנראה כתוצאה מסטופלוסים שתפסו לאחר שמספר גופים שהימרו לטובת השקל נשברו עקב המהלך האגרסיבי שעשה הדולר בעולם. למרות זאת, החציה אינה מסמנת שום דבר היות וביום שישי אחר הצהרים רוב המגזר העסקי והגופים המוסדיים אינם פעילים.

"סביב שער זה יהיו לחצים גדולים היות וכבר נוכחנו לראות שיש מספיק גופים שמוכנים למכור את הדולר ולרכוש שקלים. היו גם כאלו שחיכו להמשך התמוטטות האירו הלילה אחרי הבחירות ביוון אולם בשלב זה של המסחר ציפיה זו אינה מתגשמת ולכן סביר יותר שנראה הבוקר מימוש וחזרה אל מתחת למחסום זה. ללא המשך התחזקות הדולר בעולם, בעיקר כלפי האירו ,לא סביר שנראה פריצות משמעותיות מעבר לשער ה-4 שקלים".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר שבחודשיים האחרונים, ברמה הטכנית, התבססה תנועה של תיקון כלפי מטה, הפריצה המשמעותית הזו עשויה לסמן את המהלך העולה הבא של הצמד דולר-שקל ולדרבן מחדש את הספקולנטים לדחוף את הדולר מעלה. נמתין ונראה האם הצמד מצליח בתחילת שבוע המסחר להתבסס מעל רמת המפתח או שהשוק שוב נסוג לאחור. במידה והדולר-שקל יתבסס השבוע מעל רמת 4 שקלים, היעדים הבאים של הצמד בטווח הקרוב יהיו 4.1 ומעלה".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully