וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתרגשים מיוון: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות

משה גולן

27.1.2015 / 3:37

דרמה ביוון: מפלגת השמאל סיריזה, שאיימה לפרוש מגוש האירו, זכתה אתמול בבחירות. מיקרוסופט רשמה רווח נקי של 71 סנט למניה על הכנסות של 26.3 מיליארד דולר

וולסטריט. רויטרס
וול סטריט/רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ב') בעליות קלות, על רקע תוצאות הבחירות ביוון שהצביעו על זכייתה של מפלגת השמאל סיריזה ולאחר נעילה חיובית בבורסות אירופה. הסוחרים מתמקדים בעיקר בעונת הדוחות הנמצאת בעיצומה ובפגישת הפד בהמשך השבוע, כמו גם בסופה הגדולה שצפויה להגיע לחוף המזרחי של ארה"ב.

ביום שישי ננעלו המדדים המרכזיים בוול סטריט במגמה מעורבת כאשר בסיכום שבועי המדדים סיימו בירוק. מדד ה-S&P 500 טיפס בשבוע החולף ב-1.6%, הדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.9% ואילו הנאסד"ק עלה ב-2.7%.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס, ציין היום כי "שבוע המסחר צפוי להיפתח ברקע לחששות מפני זעזוע נוסף בגוש האירו בעקבות הבחירות ביוון אשר עלולות לסלול את דרכה של יוון מחוץ לגוש היורו. בפועל תוכנית ההרחבה הכמותית אשר הוכרזה באירופה בשבוע שעבר צפויה לאזן את גורמי הלחץ היווני ואף להמריץ את השווקים בטווח הבינוני. מנגד הכלכלה האמריקאית מציעה תחזית צמיחה מעודדת ובכך שומרת על אטרקטיביות השווקים בארה"ב, למרות התוכנית האירופאית".

תוצאות הבחירות ביוון מדאיגות במיוחד את מנהיגי גוש האירו והבנק המרכזי האירופי שכן יו"ר המפלגה אלכסיס ציפריס, הכריז כי בכוונתו לבטל את מדיניות הצנע ולבצע "תספורת" לנושים של יוון. הוא אף איים בעבר לפרוש מגוש האירו אם המדינות לא יענו לדרישותיו.

ציפריס לא המתין זמן רב וחתם על הסכם קואליציוני עם שותפה מפתיעה במיוחד - מפלגת הימין "היוונים העצמאים", שמתנגדת אף היא למדיניות הצנע. כעת, מנהיגי גוש האירו דרוכים לראות כיצד הממשלה החדשה שתקום תפעל בנושאים הבוערים והאם ציפריס יממש את כוונותיו.

גם הסופה בארה"ב במוקד תשומת הלב. ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאסיו הזהיר שלשום כי "זו עלולה להיות סופה בקנה מידה היסטורי", לקראת הסערה שצפויה להכות בימים הקרובים בחופה המזרחי של ארה"ב ולצבוע את ניו יורק, פילדלפיה ומיין בלבן. אלפי טיסות כבר בוטלו, עוד לפני שפתית שלג אחד ירד על הקרקע.

דה-בלאסיו ביקש מהתושבים לצאת אתמול מוקדם ככל האפשר חזרה לבתיהם מעבודתם ולהימנע מנסיעה בשעות העומס. התושבים בערים במזרח היבשת כבר נערכים, ובחנויות נראים טורים ארוכים של קונים המצטיידים במצרכים למקרה שהתרחיש הגרוע ביותר יתממש.

מיקרוסופט עקפה את התחזיות

מיקרוסופט דיווחה על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הרביעי של 2014, מהן עולה כי החברה עמדה בתחזיות הרווח עם 71 סנט למניה. זאת, לעומת 78 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה אף עלו על הציפיות, עם 26.47 מיליארד דולר. אנליסטים צפו הכנסות של 26.3 מיליארד דולר, לעומת 24.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2013.

יש לציין שבשנה שעברה הכנסות מיקרוסופט לא הכילו את חלקה של חטיבת המובייל של נוקיה, שמוסיפה מעל 2 מיליארד ברבעון.

היום יפרסמו דוחות אפל ויאהו וביום חמישי גוגל ועליבאבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully