וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצת "מכירה" ראשונה לטבע: אנליסטים מזהירים מזעזוע למניה

שירות גלובס

26.1.2015 / 14:10

לטענת אנליסטים מלונדון, "לאחר פקיעת הפטנט על הקופקסון בספטמבר, חברות הביטוח בארה"ב יחייבו מטופלים לעבור לגרסאות הגנריות הזולות". ההמלצה: למכור המניה

חברת טבע ברכישה מפתיעה. תאגיד כאן
חברת טבע ברכישה מפתיעה/תאגיד כאן

מניית טבע רשמה אשתקד את התשואה הגבוהה ביותר שלה בוול סטריט מאז 2000, ובשבוע שעבר היא זכתה במשפט הקופקסון בארה"ב וכמו כן דווח שהיא זכתה להתעניינות מצד פייזר בנוגע לרכישתה. כעת, בית השקעות ראשון בלונדון ממליץ למכור את המניה.

האנליסטים לואיס פירסון ואליסטר קמפל מבית ההשקעות Berenberg מעריכים שחברות הביטוח יחייבו חולי טרשת נפוצה לעבור מהקופקסון של טבע לגרסה הגנרית שתושק ככל הנראה בסוף השנה, אחרי פקיעת הפטנט בספטמבר. האנליסטים החלו לסקר את מניית טבע בהמלצת "מכירה".

עד כה אף אנליסט מבין 32 בתי ההשקעות שמסקרים את החברה לא המליץ למכור את טבע.

"כמחצית מרווחי החברה מקורם מהקופקסון", נכתב בסקירה שנשלחה ללקוחות לפני 3 ימים ופורסמו היום (ב') בסוכנות הידיעות בלומברג. "הקופקסון יתמודד עם תחרות השנה בשווקים הגדולים וזה ילחץ מטה את הרווחים".

טבע, כידוע, השיקה כבר גרסה משופרת יותר של הקופקסון, הניתנת בשלוש זריקות בשבוע במקום זריקה כל יום. החברה הצליחה להעביר כבר 60% מהמטופלים לגרסה החדשה של הקופקסון, שמוגנת בפטנט עד שנת 2030.

עם זאת, האנליסטים ב-Berenberg מעריכים שלמרות ההצלחה של טבע בהעברת מטופלים לגרסה החדשה של הקופקסון, ברגע שתושק הגרסה הגנרית חברות הביטוח יחייבו מטופלים לעבור לאותן גרסאות זולות.

"להערכתנו, הקונצנזוס בשוק לא מעריך מספיק את שיעור המטופלים שיאולצו לעזוב את הקופקסון ולעבור לגרסאות הגנריות ולכן תחזיות הרווח של טבע גבוהות מדי", נכתב בסקירה.

האנליסטים מעריכים שהצמיחה של טבע בתחום התרופות הגנריות תיעצר כי החברה פספסה לטענתם את "הגל השני של ה-biosimilars", אותן תרופות שהפטנט עליהן יפוג בשנת 2021. האנליסטים סבורים גם שלחטיבת המו"פ של טבע אין בקנה תרופות בפיתוח שיפצו את הירידה החדה הצפויה להערכתם ממכירות הקופקסון.

  • עוד באותו נושא:
  • חברת טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully