וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: לוסנט איבדה 6.5% נוספים - המניה נסחרת במחיר של דולר בלבד לאחר הורדת תחזיות

רן דוידוב

17.9.2002 / 23:26

מקדונלד'ס נפלה ב-12.5% ומשכה את הדאו ג'ונס לירידה של 2.1%; מספר אזהרות רווח ונתוני מקרו מדאיגים מהמגזר היצרני גררו את השווקים לירידות



יום המסחר הסתיים בירידות שערים לאחר שהשמחה על הסכמת עיראק לשובם של הפקחים לתחומה, שהביאה לעליות שערים בפתיחה, התפוגגה על רקע נתוני מקרו מדאיגים ואזהרות רווח. אזהרת רווח שפירסמה ענקית המזון מקדונלד'ס וירידה ראשונה מזה שמונה חודשים של נתוני התפוקה התעשייתית עמדו בראש סדר היום. מגזר הנפט רשם ירידות שערים על רקע ירידה חדה במחיר החבית. ירידות חדות נרשמו גם במגזר רשתות המזון, ציוד התקשורת והביטוח. הדאו ג'ונס ירד ב-2.1%; הנאסד"ק איבד 1.2%.



בזירת המקרו דווח היום כי התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בחודש אוגוסט בשיעור של 0.3% - לראשונה השנה. הירידה הפתיעה נוכח תחזיות לעלייה נוספת של 0.2%.



מניות מקדונלד'ס (סימול MCD) נפלו ב-12.5% לאחר שענקית המזון המהיר פירסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי ולשנת הכספים הנוכחית. החברה צופה רווח של 1.43 דולרים למניה בשנת 2002. לרבעון השלישי צופה החברה רווח של 38-39 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 42 סנט למניה. המניה הגיבה בירידה חריפה, לאחר שאתמול זינקה בעקבות העלאת המלצה של מורגן סטנלי.



מניות קמעונאיות המזון רשמו ירידות חדות לאחר שקרוגר (סימול KR), רשת הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב, רשמה רווח נמוך מהצפוי לרבעון השני וחתכה את תחזית צמיחת הרווח השנתית. מניית החברה נפלה ב-12.4%%.



כמה דירקטורים של AOL-טיים וורנר מבקשים להדיח את יו"ר החברה, סטיבן קייס. כך דיווח "ניו יורק טיימס" היום. הצעת ההדחה עשויה לעלות כבר ביום חמישי הקרוב, בישיבת דירקטוריון של חברת המדיה הענקית. קייס מתנגד להדחה, לפי דברי מקורות העיתון.



סטיבן קייס, מייסדה של אמריקה אונליין, הפך ליו"ר ענקית המדיה AOL-טיים וורנר לאחר שאמריקה אונליין רכשה את טיים וורנר במיזוג הענקי ביותר מסוגו. לפי הערכות מנהלים בכירים בחברה, המקורבים לקייס, אין סיכויים רבים להדחה בשל הרוב הגדול שנדרש עבורה. מניות AOL נסחרו בירידה של 0.7%.



מניות ציוד התקשורת, שנחבטו קשות אתמול, המשיכו את המגמה השלילית גם היום. לירידות היום הובילה אזהרת ההכנסות של חטיבת האופטיקה של אלקטל שגם הודיעה על פיטורי ענק. אלקטל נפלה ב-9.5% נוספים. האזהרה הגיעה ימים ספורים לאחר שלוסנט פירסמה אזהרה קשה. מניות לוסנט ירדו ב-6.5% לאחר שמורגן סטנלי שילש את תחזית ההפסד למניה ל-2003. בשני ימי המסחר הקודמים נפלה מניית החברה בקרוב ל-40%.



חברת הפצת התרופות D&K (סימול DKWD) קרסה ב-60% לאחר שפירסמה אזהרת רווח חמורה. החברה מסרה כי ירידה חדה במכירות הובילה לפרסום אזהרה. שעות ספורות לאחר פרסום האזהרה הורידו מרבית בנקי ההשקעות את המלצותיהם לחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully