וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידר: אין השכלה ועבודה? בואו להיות שיפוצניקים

יובל אזולאי

27.1.2015 / 6:41

חברת הדיור הציבורי מציעה לצעירים שגדלו בדירות שבבעלותה התמחות בעבודות חשמל, אינסטלציה וטיח במסגרת שיפוץ של אלפי דירות עמידר בארץ

בניין בשיפוץ של תמ"א 38. צילום: איל יצהר, גלובס
בניין בשיפוץ של תמ"א 38/גלובס, צילום: איל יצהר

חברת הדיור הציבורי עמידר, שמחזיקה ברחבי הארץ כ-45 אלף נכסים המאוכלסים בידי זכאים לדיור ציבורי, מגבשת תוכנית להכשרת צעירים לעבודות טיח, צנרת, חשמל ועוד. הפיילוט של התוכנית יושק בשבועות הקרובים באזור הדרום ובאזור הצפון וישתתפו בו כ-100 צעירים, כולם בני משפחות שמתגוררות בדירות שבבעלות החברה. לדברי יו"ר עמידר, ד"ר יצחק לקס, התוכנית מתואמת עם התאחדות בוני הארץ, התאחדות התעשיינים ושירות התעסוקה, ועם קבלת ההכשרה המתאימה ישולבו בעלי המקצוע החדשים לתקופת התמקצעות עם קבלנים שהם זכייני החברה,המועסקים בשיפוץ דירות שבבעלות עמידר ברחבי הארץ.

"התוכנית נמצאת בשלבי סגירה אחרונים והיא מיועדת לקבוצה שאנו מכנים 'נערי עמידר' - צעירים שגדלו בדירות שמוחזקות בידי החברה ולא רכשו מקצוע", אמר לקס בשיחה עם גלובס. "יש לנו סניפים בכל רחבי הארץ שבהם נקיים את ההכשרות הבסיסיות המתאימות. את המשך ההכשרה המשתתפים יקבלו בשטח, כאשר יעבדו לצד קבלנים שאיתם החברה מתקשרת במסגרת עבודות השיפוץ של נכסים המוחזקים על ידה. התוכנית מיועדת לצעירים בשנות ה-20 לחייהם שאין להם תעודת בגרות, השכלה מסודרת או מקצוע, והם יוכלו לרכוש מיומנויות בעבודות טיח, חשמל, צנרת ועוד. שירות התעסוקה יסבסד את ההכשרה", סיפר לקס.

בתשובה לשאלה אם המהלך לא מהווה הסללה מכוונת של צעירים שגדלו בדיור הציבורי להיות שיפוצניקים, אמר לקס כי "זה לא היה נכון אם היינו מכוונים מראש את התוכנית לנערים בני 14, אבל במקרה הזה אנחנו פונים לצעירים בני 21-22 שחלקם לא עשו צבא או שנפלטו מהמסגרת הצבאית. כאלה שלא רכשו השכלה וממילא לא נפגוש אותם בבוא העת באוניברסיטה. מי שירצה יוכל להצטרף לתוכנית, להתמקצע ולאחר מכן לעבוד במקצוע שבחר ולהתפרנס בו בכבוד".

לדברי לקס, נפח הפעילות של עמידר בתחום השיפוץ של דירות ומבנים שבבעלות החברה עתיד להתרחב משמעותית במהלך שלוש השנים הקרובות. זאת, בין השאר לאחר שדירקטוריון החברה אישר באחרונה הקצאה של כ-80 מיליון שקל מהרווחים לטובת שיפוץ יסודי של הדירות הציבוריות שלה ברחבי הארץ. כך, שדירות אלה יהיו "ראויות למגורי אדם", כהגדרתו.

כיום מקבלת עמידר ממשרד הבינוי כ-40-50 מיליון שקל בשנה לתחזוקה השוטפת של הדירות הציבוריות. "בתחשיב גס מדובר בסכום של כ-730 שקל לטובת תחזוקה של דירה אחת בשנה, ועם התקציב הנוסף שהקצנו ניתן יהיה לקיים שיפוצים נרחבים ויסודיים יותר. מדובר בכספי רווחים שהצטברו בקופת החברה במשך שנים. בנוסף, העמדנו תקציב רווחה של עוד כ-20 מיליון שקל, שבמסגרתו אנו מתכוונים לממן, בין השאר, גם את הכשרת 'נערי עמידר', אמר לקס.

בכנס ה-19 לנושא עבודה שהתקיים בשבוע שעבר באילת ביוזמת ההסתדרות הכללית ונשיאות הארגונים העסקיים, אמר לקס כי בשנים הקרובות תפעל החברה לחידוש אלפים מנכסיה באמצעות תמ"א 38 במסלול של חיזוק מבני מגורים ישנים עם תוספת של קומות, ובמסלול של הריסת מבנים ישנים ובניית מבנים חדשים במקומם. "במסגרת תוכניות אלה נרחיב את היצע הנכסים לדיור הציבורי בכ-3,500 יחידות דיור במהלך השנים הקרובות. הכסף שנרוויח מיישום התוכניות הללו באזור המרכז יאפשר לנו לממן את הבינוי של דירות ציבוריות חדשות בפריפריה, כמו בקריית שמונה, בבית שאן ובטבריה - מקומות שאליהם אף יזם לא יגיע בשל היעדר כדאיות כלכלית לפעול בהם", אמר לקס.

  • עוד באותו נושא:
  • עמידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully