וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P: "החלטת הממונה בנוגע לשוק הגז מציבה סיכון לדירוג האשראי של ישראל"

נדב נוימן

27.1.2015 / 18:28

סוכנות דירוג האשראי פירסמה סקירה בעקבות ההתפתחויות בשוק הגז: "אם נובל תצא, יהיה קשה למצוא מפעיל באותו שיעור קומה" ■ "תועלות עתידיות מייצוא גז מלוויתן, כמו התמלוגים הניכרים ומינוף גיאו-פוליטי אזורי נראים כעת תחת ספק רב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממונה על ההגבלים, דיוויד גילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים בכל הנוגע לשוק הגז מציבה סיכון לדירוג האשראי של מדינת ישראל, כך קובעת סוכנות הדירוג S&P. לדברי S&P, "תחת הנסיבות, לא סביר שבעלי המאגר ומשקיעים בינ"ל יסכימו להשקיע סכומים כ"כ גבוהים בלוויתן".

"אם נובל תצא, יהיה קשה למצוא מפעיל באותו שיעור קומה. חברות אחרות לא ירצו להחליף את מקומה של נובל בשל חוסר הוודאות הרגולטורי – משטר המס, הדעות המשתנות של הממונה, והתהליך הארוך והלא ברור לאישור נקודות חיבור לחוף הישראלי. כל אלו משקפים מסגרת משליות בעייתית בישראל", כך כותב בסקירה איתי רפל, ראש צוות פרויקטים ותשתיות ב- S&P מעלות.

"ההחלטה שקיבלה לאחרונה חברת הנפט והגז האוסטרלית Woodside שלא לרכוש נתח בעלות במאגר לווייתן, והיעדר שותפים פוטנציאליים אחרים, ממחישים את השפעתה של אי-ודאות זאת".

כמו כן מציינים בסוכנות כי "תועלות עתידיות אפשריות מייצוא גז מלוויתן, כמו התמלוגים הניכרים ומינוף גיאו-פוליטי אזורי נראים כעת תחת ספק רב. ההחלטה הפתאומית לא מחמיאה לאפקטיביות של המשילות הישראלית".

כזכור, לפני כחודש הודיעה דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים, כי הוא שוקל הוצאת צו הקובע כי השותפות ב"לוויתן" - דלק קידוחים, אבנר ונובל אנרג'י - מהוות קרטל בתחום אספקת הגז הטבעי בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully