וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים מציפים באלפי שיחות את מרכזיות משרד התקשורת

גד פרץ

28.1.2015 / 14:42

לדברי משרד התקשורת, גופים חרדיים אינטרסנטיים מבצעים אלפי שיחות גם למרכזיית משרד ראש הממשלה על מנת למנוע רפורמה בשירותי תוכן סלולריים - כי הם רוצים נתח מדמי הקישוריות שמועברים לחברות הסלולריות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגזרה הצפונית מתחממת, אבל את אלפי החרדים שמציפים את מרכזיית משרד ראש הממשלה ואת מרכזיית משרד התקשורת, זה לא מעניין. בימים האחרונים מתקבלות במרכזיות שני המשרדים אלפי שיחות של חרדים וזאת בעקבות השימוע שערך משרד התקשורת שאמור להסדיר את פעילות התוכן על גבי קווי טלפון.

אריזת תוכן דתי ושיווקו דרך טלפונים סלולריים הפכה להיות שיטת הפצה מקובלת ברחוב החרדי. כיצד זה עובד? משתמשים מתקשרים למספר סלולרי ומקבלים תוכן דתי לסוגיו. בין אם מדובר בחדשות, דרשות, משניות וכדומה. חרדים רבים שנמנעים מהאזנה לחדשות בערוצי הרדיו או בטלוויזיה מתקשרים למספרים אלה כדי את התוכן שהם רוצים ללא הגבלה, ובמקום אמצעי התקשורת "המסורתיים" שמהם רבים מהם נמנעים.

ואולם, מאחורי הסיפור מסתבר שעומדת שיטה מתוחכמת ולפיה הגורמים החרדים פונים לחברות הסלולריות ודורשים להתחלק איתן בדמי הקישוריות המגיעים מאותם קווים. עלות הקישוריות היום היא באזור ה-5 אג' לדקה והחברות החרדיות שעוסקות בהפצת תוכן דורשות לקבל נתח מזה.

בשנה שעברה הודיע משרד התקשורת על שימוע שנועד לטפל בעניין ולהפסיק את דרך הפעולה הזאת. לאחר ששמע את כל הצדדים החליט להעביר את מודל שיחות התוכן למסלול של שירותי תוכן מוסדרים במסגרת שירותי 1-900. התיקון אמור להיכנס בקרוב לתוקף והגופים החרדים העוסקים בכך מגיבים בתוקפנות ולמעשה השביתו את מרכזיית משרד התקשורת.

לדברי בכירים במשרד, לשכת שר התקשורת, שכידוע אינה מאוכלסת בימים אלה, פשוט הושבתה וגם קווים נוספים נפגעו כתוצאה מאלפי פניות. לדברי משרד התקשורת, גורמים העומדים מאחורי קווי התוכן, הפנו שיחות של מתקשרים שביקשו לשמוע דברי תורה, למספרי טלפון במשרד התקשורת ופשוט תקעו אותם. לדברי המשרד, השיחות מבוצעות גם למשרד ראש הממשלה בירושלים.

החרדים דורשים לעצור את השינוי ולעכבו עד שייערכו לכך, ואולם במשרד התקשורת דוחים זאת על הסף וטוענים שמדובר בעניין כלכלי של גורמים אינטרסנטיים שאין לו שום קשר לדת. כעת נשאר לראות האם הלחץ החרדי יגיע גם לראש הממשלה בנימין נתניהו שמשמש גם כשר התקשורת והאם לאור מערכת הבחירות הוא ידחה את התיקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully