וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע שיוציא את רשות השידור לדרך חדשה

מאת: מערכת וואלה! בשיתוף עם רשות השידור

1.2.2015 / 18:47

הירידה בהכנסות והרצון לכיסוי מהיר של הגירעון כדי לבצע את הרפורמה, הובילו את רשות השידור לצאת במבצע גבייה בו ניתן יהיה לשלם חובות אגרה ללא קנסות והצמדה, ובתנאים נוחים, עד לסוף פברואר 2015

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסוי החובות הכרחי כדי להתחיל להניע את הרפורמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגרת הטלוויזיה עדיין פה, ולא, זאת לא מתיחה, גם ב-2014-2015 חובה לשלם אגרה. מאז שאושרה הרפורמה ברשות השידור והחל תהליך הפירוק שלה, חלה ירידה משמעותית בתשלום האגרה על ידי הציבור, שאמנם מודע לכך שעם תחילת שידורי התאגיד החדש לא תיגבה עוד אגרה, אך כנראה פחות מודע לכך שעליו לשלם את חובותיו כדי להניע את התהליך. רשות השידור תיסגר באופן סופי רק כאשר יוקם תאגיד השידור החדש.

בחודש דצמבר 2014 חסרו לרשות השידור יותר מ-30 מיליון שקל בתזרים המזומנים, והיא פתחה את 2015 כשהיא במצוקה תקציבית. כיסוי חובות האגרה נחוץ בדחיפות לצורך מימון עלויות הניהול השוטף והפירוק של הרשות, ועקב כך החליט מפרק רשות השידור על מבצע גבייה לכיסוי החובות.

כדי לסגור חובות כה גדולים בפרק זמן כה קצר, הוחלט לגבות את הכסף באופן שמקל על הציבור ולאפשר לו לפרוע את החובות ללא קנסות וללא הצמדה, בפריסה של עד 12 תשלומים, וכל זאת עד ל-27 בפברואר. אחרי מועד זה, ייפתח שלב של הליכי אכיפה מוגברים ויבוטלו כל ההנחות, וברשות השידור דוחקים בבעלי החוב לנצל את פרק הזמן הזה כדי לזכות בהנחות. במסגרת המבצע, אזרחים שצברו חוב אך לא נפתח נגדם תיק בהוצאה לפועל, יצטרכו לשלם רק את האגרה ללא הקנסות וההצמדות שצבר החוב. גם חייבים שנפתחו נגדם הליכי הוצאה לפועל יכולים להשתתף במבצע, אזרחים אלו זוכים להפחתה של 50% משכר הטרחה של עורך הדין המטפל בתיק וישלמו את קרן החוב בנוסף לאגרת פתיחת תיק והוצאות הגבייה.

לצורך בירור החוב והסדרת התשלום, וכדי לספק מענה מהיר ויעיל לציבור, רשות השידור תגברה את מערכי כוח האדם והתקשוב והעבירה אותם הדרכה לגבי מתכונת הגביה החדשה, ולצורך הפחתה בעומס אף מסתייעת בחברות גבייה חיצוניות. הרשות שולחת הודעות לאזרחים שלא שילמו את האגרה בשבע השנים האחרונות להיענות לקריאה, ולנצל את ההזדמנות החד פעמית לשלם רק את קרן החוב המקורית, ללא קנסות והצמדות. אז לאלה שצברו חוב באגרה, יש עתה כמה דרכים לשלם במסגרת המבצע: באמצעות מוקד טלפוני בו יש מענה ממוחשב 24 שעות ביממה; בעזרת נציגי שירות; באמצעות אתר האינטרנט של רשות השידור, וגם באמצעות תשלום השובר שנשלח בדואר בבנקים וסניפי הדואר ברחבי הארץ. בעלי חוב שכבר נפתח נגדם הליך הוצאה לפועל צריכים לפנות ישירות למוקד הטלפוני להסדרת החוב ולא דרך משרד עורכי הדין שטיפל נגדם בהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully