וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיר הנפט הגיע לתחתית ויכול לזנק ל-200 דולר"

1.2.2015 / 8:52

מזכ"ל אופ"ק עבדאללה אל-בדרי מתייחס לירידה החדה בהשקעות בתעשיית הנפט בארה"ב, שיכולה לפגוע בתפוקת הנפט בעתיד

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מזכ"ל אופ"ק עבדאללה אל-בדרי טוען כי מחיר הנפט כבר הגיע לתחתית והוא יכול לזנק בחדות אפילו ל-200 דולר לחבית. הדברים נאמרים לאחר העלייה החדה של כ-8% במחיר הנפט ( 47.85 +7.46% ) ביום שישי לכ-48 דולר לחבית, על רקע נתונים על ירידה חדה במספר אסדות הקידוח הפעילות בארה"ב, מה שמעיד על האטה בהשקעות בענף נוכח הצניחה במחירים בחודשים האחרונים.

"המחירים עכשיו נעים סביב 45-55 דולר לחבית ואני חושב שהגענו כבר לתחתית ובקרוב המחירים יזנקו", אמר אל-בדרי על רקע מלחמת ההפקה בין סעודיה לארה"ב שהפילה את מחירי הנפט. לאחרונה אמר הנסיף הסעודיה בן-טלאל כי מחיר הנפט לא יגיע "לעולם" לרמה של 100 דולר לחבית.

האם ההתבטאות של אל-בדרי מאותתת כי אופ"ק בדרך לשנות מדיניות ולחתוך את תפוקת הנפט ובכך להעלות את מחירו של הזהב השחור? ההערכות הן שלא, בייחוד על רקע הירידה בהשקעות בתעשיית הנפט בארה"ב שאמורות להביא, עם הזמן, לירידה בתפוקה ולצמצום היצע הנפט העולמי ממילא.

מזכ"ל אופ"ק הוסיף כי "אם אתה לא משקיע בנפט וגז, המחיר יגיע ליותר מ-200 דולר לחבית" בעתיד. הוא אמנם לא נקב במספרים או בתחזית זמן, אך לפי נתונים של חברת שברון, מאגרי הנפט בעולם מידלדלים בקצב של כ-5% בשנה בממוצע ועל מנת להתגבר על כך, חברות האנרגיה צריכות לפתח מאגרים חדשים שיפיקו 200 מיליארד חביות נפט בעשור הבא כדי לעמוד בביקושים. היום, קצב ההפקה העולמי עומד על כ-93 מיליון חביות ביום.

לפי נתונים ממצגת של שברון למשקיעים, פיתוח מאגרים ל-200 מיליארד חביות נפט יחייבו השקעות של 7-10 טריליון דולר, אולם הצניחה במחירי הנפט השנה גרמה לחברות האנרגיה לקצץ בהשקעות בחדות - ואת ההשלכות נוכל לדעת רק בחודשים הבאים.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully