וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר בת ים: "המדינה מכשילה פרויקטים לדיור"

1.2.2015 / 9:35

ראש עיריית בת ים: "המדינה מכשילה פרוייקטים לדיור" יוסי בכר: "בעוד שאנחנו רוצים לקדם תוכניות דיור – המדינה מערימה מכשולים. זרוע אחת - משרד הקליטה - מאשרת תקציב של 20 מיליון שקל, וזרוע אחרת – משרד הפנים – מונעת זאת"

יוסי בכר מועמדת לרשות עיריית בת ים. ינואר 2015. ראובן קסטרו
ראש העיר בת ים, יוסי בכר/ראובן קסטרו

ראש העיר בת ים, יוסי בכר, טוען כי המדינה מערימה מכשולים על תכניות דיור שהעירייה רוצה לקדם.

עיריית בת ים זכתה בקול קורא של משרד הקליטה להקמת דיור מוגן לקשישים עולים בהיקף של 200 יח"ד, וקיבלה לצורך כך תקציב של 20 מיליון שקל. הקרקע המיועדת לכך, נמצאת על קרקע בשטח 1.6 דונם ברחוב קרן היסוד בשכונת רמת הנשיא. באופן מפתיע משרד הפנים מסרב לאשר את התכנית בטענה שהתב"ע המקורית משנת 1976 מיועדת לצרכים אחרים.

בקשה נוספת של בת ים להקמת מעונות לסטודנטים בהיקף של 200 יח"ד על מגרש בן 1.4 דונם ברחוב קינמון 10, סורבה גם היא ע"י משרד הפנים בטענה כי ייעוד הקרקע שונה וכי אין בעיר מוסד אקדמי. בעירייה מציינים כי כ-30% מתושבי בת ים הינם סטודנטים, וכי רובם לומדים בערים הסמוכות – ראשל"צ, חולון ות"א.

יוסי בכר, ראש העיר בת ים, התייחס לנושא ואמר כי "מצד אחד המדינה מצהירה על תכניות העל שלה לדיור מוזל ומצד שני שמה מקלות בגלגלים ומעכבת תהליכים. זוהי לצערי המציאות שאנו נאלצים להתמודד עימה תכופות. בניית דיור בר השגה היא אינטרס מקומי ולאומי ראשון במעלה, ומצוקת הדיור החמורה מחייבת את כל המוסדות לשלב ידיים, להסיר חסמים מיותרים ולקדם פתרונות. אני קורא לשר הפנים להתערב ולאפשר לנו בנייתן של 400 יחידות דיור לסטודנטים ולאזרחים ותיקים, רק ככה נצליח להוריד את יוקר המחיה ולספק לתושבינו דיור במחיר סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully