וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לצאת מהבית: 5 המקצועות העצמאיים המבוקשים ביותר

פורבס

2.2.2015 / 8:43

במהלך השנים הקרובות צפויים יותר ויותר אנשי מקצוע לנטוש את חברות הענק והמשרדים הגדולים ולהתחיל להציע שירותים פרטיים באופן עצמאי - ומבלי לצאת מהבית. מדוע זה קורה, ומהם המקצועות בהם נרשם הגידול המרשים ביותר בביקוש לאנשי מקצוע?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

האם אתם אוהבים ללכת למשרד? בין אם התשובה לכך היא חיובית או שלילית, יתכן כי בעתיד הקרוב כבר לא תצטרכו להתמודד עם הסוגיה הזו כלל. לא מכיוון שלא תצטרכו לעבוד, אלא פשוט מכיוון שיותר ויותר אנשי מקצוע צפויים להפסיק להתאגד יחדיו במשרדי ענק ובחברות גדולות ומגוונות, ולספק שירותים כספקים עצמאיים ("פרילנסרים"), כשבתור "משרד" ישמש חדר העבודה בבית (או הסלון או בית הקפה הקרוב, תלוי בכם) ובתפקיד "הבוס" תהיו אתם עצמכם - כשרק אתם תהיו אחראים על הספק העבודה שלכם ועל העמידה ביעדים אשר תציבו לעצמכם.

לאתר פורבס ישראל

כמובן שהשינוי הצפוי בשוק העבודה הוא עדיין בגדר תחזית בלבד, אך ניתן לראות כבר ניצנים ראשונים למגמה המתפתחת. פלטפורמות אינטרנטיות רבות כבר שואפות לקשר בין צרכנים לבין מגוון ענק של אנשי מקצוע, אשר מסוגלים לבצע את עבודתם מבלי לצאת מהמיטה. לצד ריבוי הפלטפורמות, גם התקדמות הטכנולוגיה אשר מאפשרת לאנשי מקצוע לעבוד ממחשבם האישי (ולא להגיע למשרד בכדי להשתמש בתוכנות מורכבות אשר בעבר לא היו זמינות ונגישות כל כך) והתפשטות המגמה ברחבי העולם מביאים לכך שיותר ויותר אנשי מקצוע עובדים כיום ימים שלמים - מבלי לצאת מהבית כלל (לפחות לא לצרכי עבודה).

הגידול בכמות העובדים העצמאיים הוא כאמור אדיר ומתמשך, ולא נראה כי בעתיד הקרוב המגמה עומדת להיעצר או להשתנות. אך גם בתוך מגוון המקצועות אשר מאפשרים לעוסקים בהם להישאר בפיג'מה במהלך יום העבודה, ישנם תחומים מבוקשים יותר ומבוקשים פחות. אם גם אתם מתכננים להשתלב באחד התחומים המדוברים, אלו הם תחומי העבודה הרלוונטיים בהם נרשם הזינוק המרשים ביותר בביקוש לעובדים במהלך השנה החולפת.

1. מכיני מצגות. זה אמנם נשמע מעט מוזר, אך ישנם אנשי מקצוע ייעודיים לתחום המצגות: כאלו אשר מכירים את התוכנות השונות לעומק, מבינים היטב את עקרונות העיצוב וההנפשה, ויודעים כיצד לשמר את הקהל ערני ומעורב במהלך המצג. ה יקוש למכיני המצגות עלה ב-35.4%.

2. מנהלי חשבונות. כמובן שלעבודה במשרד גדול ומבוסס יש לא מעט יתרונות. השכר קבוע (וכך גם זכויות נוספות), אין צורך לרדוף אחר לקוחות, וגם שיתוף הפעולה וההפריה ההדדית עם הקולגות מסייעת לרוב. אך מנגד, רבים החלו לספק לאחרונה שירותי הנהלת חשבונות באופן פרטי - שכן המקצוע אינו דורש יכולות טכנולוגיות מתקדמות, ואינו מצדיק הוצאת כספים רבים על משרד גדול או חדר דיונים יוקרתי. הביקוש למנהלי החשבונות הפרטיים עלה ב-23.3%.

3. כתיבת דו"חות. כתיבה ומילוי של דו"חות שונים היא אחת המטלות המעיקות והמטרידות ביותר בנמצא. בין אם מדובר בדו"חות למס הכנסה, ביטוח לאומי, משרד ממשלתי כלשהו, מוסד אקדמי או כל מוסד אחר - הרי שמדובר בעבודה ארוכה ומתישה אשר גוזלת שעות עבודה ארוכות ולא מעט אנרגיה. אך מלבד הזמן הרב אשר הולך לאיבוד, הרי שרבים מאיתנו פשוט לא יודעים כיצד לגשת לאותם הדו"חות בצורה המקצועית ביותר. לכן, ישנם אנשים אשר פיתחו לכדי מקצוע את כתיבת הדו"חות השונים. הביקוש בתחום רשם עלייה של 20.5%.

4. מאיירים. עד לפני מספר שנים, אך ורק גורמים מקצועיים בודדים פנו למאיירים מקצועיים. אלא אם החלטתם להדפיס ספר, לעצב בעצמכם הזמנה לחתונה, ובמיקרים נדירים - לעצב ברכה מקורית במיוחד, כנראה שלא היה סיכוי ממשי שתפנו למאייר מקצועי. אך הפלטפורמות אשר הוזכרו בראשית הכתבה הפכו את תחום האיור לנגיש בהרבה - והיום, משתמשים רבים יכולים לפנות למאיירים מוכשרים בכדי שיאיירו במיוחד עבורם ציורים, דוגמאות ועיצובים שונים. הטכנולוגיה גם מאפשרת לאותם איורים להפוך בנקל למוצרים, חולצות וכיסויי אייפון - וכך נרשמה עלייה של 19.9% בביקוש למאיירים ברשת האינטנט.

5. מומחי "פוטושופ". "פוטושופ", למי שאינו בקיא בעולם העיצוב, היא התוכנה הידועה בעולם בתחום עיצוב התמונה. למקצוענים אשר שולטים ביכולותיה המגוונות, היא מאפשרת מגוון ענק של ביצועים - החל מעיצוב כרטיסי ברכה מקוריים ועד לזיוף מקצועי ואמין של צילומי סטילס. התוכנה הפכה לפופולרית מאוד ומאות אלפי צעירים ברחבי העולם החלו להתמקצע ביכולותיה כ"תחביב". כעת, הם גם יכולים להרוויח מכך לא מעט כסף, במיוחד כשהביקוש למקצוע רשם עלייה של 19.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully