וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט-אפים מישראל מתחרים על פרס של מיליון דולר

שירי דובר

3.2.2015 / 9:23

בסין מתרשמים מהחדשנות הישראלית והטכנולוגיות המקומיות. חברת הייעוץ שנג'ינג מזמינה סטארט-אפיסטים ישראליים להשתתף בתחרות Global Innovation Awards 2015. ההרשמה תסתיים ב-30 באפריל והגמר ייערך בחודש אוגוסט בבייג'ין

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הסינים מגלים עניין גובר בסצנת ההיי-טק של ישראל. השידוך הזה עשוי להיות מועיל לשני הצדדים - החברות הסיניות נהנות מהחדשנות המקומית ואילו הסטארט-אפים המקומיים מקבלים גישה לאחת משתי הכלכלות הגדולות בעולם. עדות נוספת לשיתוף הפעולה הזה ניתן למצוא בהודעה של חברת הייעוץ הסינית שנג'ינג (Shengjing Group) אשר השיקה היום, בשיתוף עם גוף ישראלי, תחחרות סטארט-אפים בינלאומית שקיבלה את השם Global Innovation Awards 2015.

במסגרת התחרות, שמיועדת לסטארט-אפים מישראל, סין, עמק הסיליקון בארה"ב, אירופה (בעיקר בספרד) ואמריקה הלטינית, יתמודדו 20 חברות צעירות על הפרס הראשון שיסתכם במיליון דולר. באופן חריג למדי, החברה הזוכה לא תידרש להעביר חלק מהון המניות שלה למארגני התחרות והפרס במלואו יועבר לקופתה.

לדברי שרי וונג, שותפה בקבוצת שנג'ינג, השוק הסיני, שצמח משמעותית בשנים האחרונות ונפתח לעולם, לא יכול להתעלם מההיי-טק הישראלי. "יש לנו בחברה יותר ויותר לקוחות, וכחלק מהצמיחה הזו אנחנו גם מחפשים אפשרויות חדשות, טכנולוגיות והשקעות. התרשמנו מזה שישראל היא מדינת סטארט-אפים, ומבחינתנו הפוטנציאל הישראלי הולך וגדל", אמרה וונג שהוסיפה, "אנחנו רוצים ללמוד מכם את תחום היזמות, להביא לסין את התרבות היזמית, את הטכנולוגיות ואת החדשנות". קבוצת שנג'ינג היא חברת ייעוץ סינית אשר השקיעה בשנת 2014 סכום כולל של כ-320 מיליון דולר ביותר מ-15 גופי השקעות בינלאומיים.

"ישראל מהווה מבחינתנו התאמה מושלמת", מוסיפה זואלינג קאו, דירקטורית בחטיבת הטכנולוגיה של הקבוצה, "אנחנו שומעים על ההצלחות, ואני למשל קראתי את הספר 'סטארט-אפ ניישן', שהוא מאוד פופולרי בסין. התעשייה הזו כבר צומחת במהירות גדולה בעידוד הממשלה. החדשנות תגיע ולמעשה זה כבר קורה בחמש השנים האחרונות, כשאחת הדוגמאות לכך היא ההצלחה של עליבאבא. זה ימשיך לקרות, ולשם כך צריך לאמץ את האקו-סיסטם הישראלי".

התחרות מיועדת לסטארט-אפים שפעילים במגוון תחומים לרבות - ביג דאטה, סייבר, טכנולוגיות מדיה, אחסון, בריאות ועוד. החברות אמורות לספק מענה לצורך שוק משמעותי ועליהן להוכיח שהן מסוגלות לפתח גרסת בטא תוך שנה לכל היותר. בנוסף, חברות שגייסו מעל למיליון דולר לא יוכלו להשתתף בתחרות.

ההרשמה לתחרות תסתיים ב-30 באפריל והגמר ייערך בחודש אוגוסט בבייג'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully