וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת גאון המתמודדת על רכישת קו-אופ: משפחת זכאי, שמרוק וסול לו מאוסטרליה

אורה קורן

18.9.2002 / 7:29

אם הקבוצה תזכה, יוכל בנק הפועלים לממש אופציה שקיבל מהשותפים בקבוצה לרכישת 10% מאחזקותיהם



הקבוצה שגיבש יו"ר גאון אחזקות, בני גאון, המתמודדת על רכישת נכסי קו-אופ הרבוע הכחול, כוללת את משפחת פנחס זכאי, קבוצת שמרוק ואיש העסקים האוסטרלי סולומון לו (LEW); כל שותף מחזיק ב-25% מהקבוצה המתמודדת - כך מסרו מקורבים למכרז, שאמור להסתיים השבוע.



אם הקבוצה תזכה, יוכל בנק הפועלים לממש אופציה שקיבל מהשותפים בקבוצה לרכישת 10% מאחזקותיהם (תאגיד בנקאי יכול להחזיק עד 20% משליטה בתאגיד ריאלי). במקרה כזה ידוללו השותפים באופן שווה, כך שכל אחד מהארבעה יחזיק ב-22.5% מהקבוצה. בנוסף גובש סיכום עקרוני עם בנק הפועלים למימון הרכישה. לפי ההערכות, בנק הפועלים נמנע מלהיכלל מראש בקבוצה המתמודדת, כדי שיוכל להתחייב לממן לפחות באופן חלקי, מתמודדים נוספים במכרז.



משפחת פנחס זכאי מחזיקה כמחצית מהון המניות של קבוצת לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן. המשפחה שותפה בקבוצת לובינסקי עם משפחתו של יצחק מנור. בנוסף שותפה משפחת זכאי בגרעין השליטה בבנק אגוד. קבוצת זכאי מנהלת גם את הנדל"ן של קבוצת לובינסקי, ומחזיקה נכסים נוספים מחוץ למסגרת הקבוצה. עסקי משפחת זכאי מנוהלים על ידי חמי אלמוג.



סולומון לו (56) מחזיק במניות רשת קולס מאייר (COLES MYER), הנחשבת לרשת הקמעונית הגדולה באוסטרליה. לו מכהן כדירקטור בחברה ובעבר היה היו"ר שלה. לקבוצה רשת סופרמרקטים הכוללת 600 סניפים, חנויות כל-בו ורשתות מזון מהיר. לו מכהן, בין השאר, גם כיו"ר חברת ההשקעות סנצ'ורי פלזה, יו"ר קבוצת וויאג'ר, המתמחה אף היא בהשקעות, ויו"ר קרן בית הספר לצופים, הנחשב לבית הספר היהודי הגדול באוסטרליה.



המכרז לרכישת נכסי הקו-אופ אמור להסתיים השבוע. קבוצות נוספות שהביעו עניין בהתמודדות הן, ככל הנראה, קבוצה שגיבש אמנון דיק, לשעבר מנכ"ל עלית אינטרנשיונל, הכוללת משקיעים זרים, וקבוצה בראשות צדיק בינו הבעלים של חברת פז, הכוללת את בנק לאומי.



שווי השוק של קו-אופ הוא כ-400 מיליון דולר, וההון העצמי שלה מגיע לכ-320 מיליון דולר. חברת הרבוע הכחול נשלטת על ידי אגודת קו-אופ (80%). האגודה מוחזקת על ידי 12.5 אלף חברים ו-9,000 יורשים. האגודה מחזיקה בנוסף כ-80% מהמשביר לצרכן וברשת איקיאה בישראל. אם הקבוצה תזכה במכרז, גאון ימונה ליו"ר הרבוע הכחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully