וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מכר לבעלה לשעבר של שרי אריסון בניין בשדרות רוטשילד בת"א - ב-6.5 מיליון דולר

סמי פרץ

18.9.2002 / 7:35

אריסון עומדת בראש קבוצת בעלי השליטה בבנק הפועלים, והיא מחזיקה באמצעות אריסון השקעות ב-21% מהון המניות של הבנק



בנק הפועלים מכר למיקי דורסמן, בעלה לשעבר של שרי אריסון, בניין בשדרות רוטשילד בתל אביב תמורת 6.5 מיליון דולר (5.5 מיליון דולר בתוספת מע"מ); הבניין שימש בעבר את בנק אמריקאי ישראלי, ועבר לבעלות בנק הפועלים לאחר המיזוג בין שני הבנקים ב-99'. אריסון עומדת בראש קבוצת בעלי השליטה בבנק הפועלים, והיא מחזיקה באמצעות אריסון השקעות ב-21% מהון המניות של הבנק.



העסקה אושרה על ידי ועדת הביקורת וועדת העסקות עם בעלי עניין לפני ארבעה חודשים, בזמן שאריסון היתה בהליכי גירושין מבעלה. המחיר שבו נמכר הבניין לדורסמן הוא כ-2,600 דולר למ"ר: מחיר סביר המשקף את מצב השוק. לפני כשלוש שנים נעו המחירים באזור זה סביב 4,000 דולר למ"ר. ההחלטה למכור את הבניין התקבלה בבנק הפועלים לאחר שלא הצליח להשכיר אותו. תשלומי הארנונה על הבניין עלו לבנק כ-150 אלף דולר בשנה. לפני כשנה הגיע להסכם על מכירת הבניין תמורת 5.55 מיליון דולר (ללא מע"מ), אך העסקה לא יצאה לפועל כי הקונה חזר בו.



שטח הבניין, הכולל ארבע קומות, הוא כ-2,500 מ"ר והוא ממוקם ברחוב רוטשילד (28), אחד היקרים בתל אביב; בקומת החניון יש לבנק 49 מקומות חנייה.



דוברת בנק הפועלים אמרה בתגובה כי "העסקה נעשתה במחירי השוק ואושרה על ידי כל הדרגים המתחייבים כאשר מדובר בעסקה עם איש קשור"; דוברה של שרי אריסון מסר כי היא "לא היתה מודעת לכל אורך הדרך למכירת הנכס למיקי דורסמן. המכירה בוצעה לפי כל דין, ומעבר לכך - בדקדקנות המתבקשת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully