וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מניות הבנקים רשמו ירידות חדות בעקבות הורדת הדירוג של S&P

אמיר טייג

18.9.2002 / 17:05

המעו"ף ירד ב-2.8%; טבע איבדה 0.8% על רקע הודעה של חברה מתחרה כי קיבלה אישור לתרופת האוגמנטין

השוק בתל אביב רשם היום ירידות שערים חדות על רקע החלטת סוכנות הדירוג הבינלאומית Standard&Poors להוריד את דירוג האשראי של שני בנקים הגדולים, לאומי והפועלים, ברמה אחת ל-BBB+, וכן את דירוגו של בנק דיסקונט ל-BB. בתגובה לידיעה התחזקו הירידות בשוק בתל אביב, כאשר מניות הבנקים הובילו ירידות אלו.

בסוכנות הדירוג S&P מציינים כי הם מודאגים באשר לדירוג האשראי ארוך הטווח של מדינת ישראל, שעומד על A- ואשר אף הוא עומד בסכנה, לפיכך סבלו האפיקי האג"ח מירידות שערים חדות. השחרים ארוכי הטווח ירדו בכ-4.3% ותשואתם השנתית עלתה ל-10.7%.

מדד המעו"ף ירד בסוף יום המסחר ב-2.9% לרמה של 365.2 נקודות. מדד ת"א 100 ירד 2.4% לרמה של 354.9 נקודות ואילו התל-טק 15 ירד ב-2.3% לרמה של 188.4 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-206 מיליון שקל - גבוה יחסית.

כל מניות הבנקים נרשמה מגמה שלילית לאחר הודעה בדבר הורדת הדירוג. מניית בנק הפועלים סבלה מהירידות החדות ביותר כאשר ערכה ירד ב-5.1%, תוך שרכזה מחזור של 29 מיליון שקל, שני בגבהו בבורסה. מניית לאומי ירדה אף היא בשיעור חד של 3.3%, ירידות נרשמו גם בשאר מניות הבנקים, בשעה שמניית בנק המזרחי ירדה ב-3% ומניית דיסקונט ירדה ב-2.9%.

במהלך מרבית יום המסחר נרשם מסחר ער במניית מבטח שמיר . במהלכו החליפו ידיים כ-660 אלף מניות המהוות כ-7.5% מהון החברה. המניה רשמה עלייה של 1.3% במחזור כספי של 12 מיליון שקל - הרביעי בגובהו בבורסה.

בימים האחרונים מרכזת מבטח שמיר מספר עסקות של בעלי עניין, בהן רכישה של אחזקות כלל תעשיות בחברה על ידי בעל השליטה מאיר שמיר ואשטרום תעשיות במחיר הגבוה ב-15% ממחיר השוק ומכירת אחזקותיה של מבטח שמיר באלוני חץ תמורת 55.6 מיליון שקל. בגין עסקה זו צפויה מבטח שמיר לרשום רווח הון של 11 מיליון שקל.

חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי, כתב אתמול בסקירתו השבועית כי המדד הנמוך של אוגוסט מהווה אינדיקציה ראשונה של התייצבות קצב האינפלציה. כמו כן, צופה גוטמן תחילה של התרת הרסן המוניטרי החל מהחודש הקרוב. אינדיקטור כלכלי נוסף אשר תומך בהורדת ריבית הוא כמות אמצעי התשלום. אתמול פורסם כי נתון זה הצטמצם זה החודש השני ברציפות, מה שמעיד על האפקטיוויות של המדיניות המוניטרית.

מניית טבע ריכזה עניין היום נוכח הודעתה של חברת התרופות ההודית Ranbaxy Laboratories כי ה-FDA, נתן לה את אישורו לשיווק טבליות ה-Amoxicillin & Clavulanate Potassium שהינן הגירסה הגנרית של האוגמנטין (Augmentin), המיוצרת על ידי חברת גלקסו סמית' קליין (GSK).

עם קבלת אישור זה מצטרפת רנבקסי לג'נבה (Geneva), החטיבה הגנרית של נוברטיס, אשר כבר לפני חודשיים קיבלה את אישורו של ה-FDA לשיווק הגרסה הגנרית של האוגמנטין. טבע הינה החברה השלישית הצפויה לקבל אישור שיווק לתרופה זו. מניית טבע איבדה כ-0.8%. יש לציין כי בתחילת המסחר היום החברה פתחה פער שלילי אמש בארה"ב של 0.9%.

מניית ליפמן עלתה היום ב-1.3% תוך מחזור גבוה יחסית של כ-2 מיליון שקל. החברה דיווחה היום על חתימת חוזה לאספקת 20 אלף מערכות סליקה לחברת קונקורד האמריקאית, בעסקה שהיקפה מסתכם בכ-6 מיליון דולר.

גם מניית אלביט מערכות ריכזה היום עניין לאחר שפירסמה כי החברה הבת זכתה בחוזה של משרד הביטחון לפיו היא תקים גדר אלקטרונית חכמה על קו התפר באזור עוטף ירושלים, במסגרת עסקה אשר היקפה יגיע בשלב הראשון לכ-5 מיליון דולר. למרות ההודעה החיובית נסחפה המניה אחר המגמה הכללית בשוק והשילה כ-1.5% מערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully