וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Ranbaxy ההודית עקפה את טבע: קיבלה אמש את אישור ה-FDA לשיווק האוגמנטין

אלי דניאל

18.9.2002 / 8:46

בכך מצטרפת החברה ההודית לג'נבה; טבע ממתינה לאישור ה-FDA לשיווק הגרסה הגנרית של התרופה, שמכירותיה השנתיות במונחי המוצר המקורי מעל 2 מיליארד ד'



חברת התרופות ההודית Ranbaxy Laboratories הודיעה הבוקר כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, נתן לה את אישורו לשיווק טבליות ה-Amoxicillin & Clavulanate Potassium שהינן הגירסה הגנרית של האוגמנטין (Augmentin), המיוצרת על ידי חברת גלקסו סמית' קליין (GSK). האישור שניתן לרנבקסי הינו לטבליות במינון של 125 ו-875 מ"ג.



עם קבלת אישור זה מצטרפת רנבקסי לג'נבה (Geneva), החטיבה הגנרית של נוברטיס, אשר כבר לפני חודשיים קיבלה את אישורו של ה-FDA לשיווק הגרסה הגנרית של האוגמנטין.



האוגמנטין, שהינה תרופה אנטיביוטית מסוג פניצילין, המשמשת לטיפול במגוון זיהומי אף, אוזן וגרון, זיהומים בדרכי הנשימה, דלקת שלפוחית השתן, זיבה וזיהומי עור, היא התרופה השנייה בגודלה בסל המוצרים של GSK ומכירות התרופה, במונחי המוצר המקורי, הסתכמו במהלך שנים עשר החודשים האחרונים בלמעלה מ-2 מיליארד דולר.



הקשר הישראלי של האוגמנטין היא, כמובן, חברת התרופות טבע , אשר עודנה ממתינה לקבלת אישור ה-FDA לשיווק תרופה זו.



כזכור, במהלך השנה האחרונה הצליחו שלוש חברות התרופות הגנריות במאבקן המשפטי כנגד GSK, ובתי המשפט הפדרליים בארה"ב ביטלו 7 פטנטים שהיו ל-GSK על התרופה.



העובדה כי רנבקסי קיבלה את אישור ה-FDA לפני טבע אינה מהווה התפתחות חיובית מבחינת החברה הישראלית, שכן, רנבקסי עשויה לתפוס נתחי שוק בטרם טבע תתחיל בשיווק הגרסה הגנרית של האוגמנטין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully