וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשביר לצרכן: מבוי סתום במו"מ על גובה הפיצויים למפוטרים

חיים ביאור

18.9.2002 / 9:22

המגעים בין ועד העובדים להנהלת הרשת נדרשו בעקבות צעדי התייעלות כתוצאה מהפסדים שהסתכמו ב-95 מיליון שקל וחובות לבנקים ולספקים המגיעים ל-100 מיליון דולר



בשתי פגישות מו"מ על גובה הפיצויים לכ-300 עובדי המשביר לצרכן הצפויים לפיטורים, שהתנהלו בימים האחרונים בין ועד העובדים להנהלת הרשת, השתרר מבוי סתום. הפיטורים מתוכננים כחלק מצעדי התייעלות שהרשת נוקטת בעקבות הפסדיה שהסתכמו ב-2001 ב-95 מיליון שקל וחובותיה לבנקים ולספקים המגיעים ל-100 מיליון דולר. במסגרת הקיצוצים נסגר ב-6 בספטמבר סניף המשביר לצרכן במפרץ חיפה, סניף אחוזה ברעננה ייסגר ב-30 בספטמבר וסניף אלנבי בתל אביב ייסגר ב-10 בנובמבר.



במו"מ דרשו יו"ר ועד העובדים דבורה יצחקי, וראש חטיבת עובדי המסחר בהסתדרות הפקידים יורם אורנשטיין, ממנכ"ל המשביר לצרכן עמיקם בן צבי, פיצויים מוגדלים לכל עובד שיפרוש שגובהם יהיה יחסי לשנות הוותק בעבודה. יצחקי ואורנשטיין דרשו שהפיצויים המרביים יהיו בשיעור 200% מהשכר וישולמו לעובדי בעלי ותק של 20 שנה לפחות. השניים גם תבעו שיתאפשר לעובדים שמלאו להם 63 (גברים) או 58 (נשים) לפרוש לפנסיה תקציבית מוקדמת.



בן צבי ומנהל תפעול ומשאבים ברשת, יוסי פנקובסקי, הגישו הצעה נגדית. על פי ההצעה מפוטרים בעלי ותק של עד 10 שנים לא יקבלו פיצויים מוגדלים אלא בשיעור המינימלי הקבוע בחוק פיצויי פיטורים - 100%; בעלי ותק של 20-10 שנה יקבלו פיצויים בשיעור 130%; ובעלי ותק של יותר מ-20 שנה יפוצו ב-150%. כמו כן הציעו כי סכום הפיצויים שמעל 100% ישולם לזכאים לא בתשלום אחד, אלא בפריסה ל-10 תשלומים חודשיים.



בתחילת השבוע פנה הוועד לכלכלנית דליה עצמון מהאגף לכלכלה וחברה בהסתדרות, כדי שתבדוק את מצבו הכספי של המשביר לצרכן. הוועד נימק זאת בכך שהוא "מטיל ספק בנוגע לנתונים הקשים שמציגה ההנהלה בדבר מצבה של הרשת". דובר המשביר לצרכן אמר כי שההנהלה עושה ככל יכולתה להבריא את הרשת, בשיתוף פעולה עם נציגות העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully