וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: רווחי סלקום ברבעון השלישי יירדו ב-20%-30%

איתן אבריאל

18.9.2002 / 10:17

סלקום נהנתה במחצית הראשונה מרווחי הון חריגים של 120 מיליון שקל על פוזיציות מט"ח, שלא צפויים לחזור במחצית השנייה

הרווח של חברת סלקום, הגדולה מבין חברות הסלולר בישראל, צפוי לצנוח ברבעון השלישי של השנה בשיעור שבין 20% ל-30% ביחס לרווח שהציגה החברה בשני הרבעונים הראשונים של השנה, כתוצאה מירידה חדה בהכנסות המימון - כך נודע ל-TheMarker.

במהלך המחצית הראשונה של השנה הצליחה סלקום לרשום הכנסות מימון גדולות שהסתכמו בסוף חודש יוני בכ-120 מיליון שקל, למרות שעל החברה לשלם מדי שנה 270-300 מיליון שקל בגין ריבית וקרן על הלוואות בהיקף כולל של 2.7 מיליון שקל.

רווחי המימון נבעו מפעולות פיננסיות שביצעה החברה במכשירים עתידיים בשוק המט"ח, אולם ההיקף יוצא הדופן של הרווחים נבע בעיקר מהפיחות החד של השקל במחצית הראשונה של השנה. הפעולות הפיננסיות של סלקום בשוק המט"ח נועדות להגן עליה מפני עלייה אפשרית בעלות השקלית של רכישת הציוד בחו"ל - גם ציוד תקשורת לרשת ה-GSM החדשה שהיא מקימה וגם לרכישת מכשירי הטלפון הסלולריים עבור לקוחותיה.

חלק ניכר מרכישות סלקום מתבצע באירופה, בעיקר מחברת נוקיה, ולכן החברה פועלת גם בשוק היורו-דולר. בשנים האחרונות הצליחה סלקום להציג ביצועים טובים בפעילותה הפיננסית בשוק המט"ח המקומי, תוך שהיא נהנית מהכנסות מימון ניכרות בעת פיחותים בשקל, ומנגד לא נפגעת באופן משמעותי בעת תיסופים.

ברבעון השלישי של השנה החליף השקל כיוון. לאחר שלושה רבעונים רצופים של פיחותים ולאחר ירידה מרמת שיא של כמעט 5 שקלים לדולר לרמה של 4.7 שקלים, התייצב המטבע ונע בטווח שערים צר, שאינו מאפשר יצירת רווח יוצא דופן כתוצאה מתנודת המטבע. גורמים בסלקום העריכו כי ברבעון השלישי וגם ברבעון הרביעי של 2002 לא תרשום סלקום הכנסות מימון, והיא אף עשויה לחזור להפסדי מימון, בדומה למצב ב-2001.

בשנת 2001 רשמה סלקום במחצית הראשונה הפסדי מימון של 52 מיליון שקל, ואילו את שנת 2001 כולה סיימה עם הוצאות מימון של כ-15 מיליון שקל, הודות להכנסות מימון שנרשמו ברבעון האחרון של השנה.

מעבר מהכנסות מימון להוצאות מימון יפגע באופן משמעותי ברווח לפני מס וברווח הנקי של סלקום. הפגיעה תבלוט במיוחד על רקע העובדה כי צמיחתה של סלקום נעצרה ברבעון השני של השנה ביחס לרבעון הראשון, וכן על רקע ההוצאות שעל החברה לרשום במחצית השנייה של השנה בגין סבב פיטורי העובדים שהיא החלה לערוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully