וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: יו"ר ועד נמל אשדוד לשעבר אלון חסן יועמד לדין

חו מענית

4.2.2015 / 12:32

זאת בכפוף לשימוע, בגין עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות ■ גם יתר המעורבים בפרשה, שהמשטרה כבר המליצה על העמדתם לדין, יזומנו לשימוע בפרקליטות

אלון חסן שב לנמל אשדוד: "שמח מאוד לחזור". שי מכלוף
אלון חסן/שי מכלוף

כצפוי: אלון חסן יועמד לדין. הפרקליטות תזמן בקרוב את אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, לשימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו.

גם יתר המעורבים בפרשה, שהמשטרה כבר המליצה על העמדתם לדין, צפויים להיות מוזמנים לשימוע על-ידי הפרקליטות.

ההחלטה כבר התקבלה בפרקליטות, והיא תהפוך לרשמית עם שליחת מכתבי הזימון לשימוע, בימים או בשבועות הקרובים.

יצוין כי בשעה זו מתקיים בבית הדין לעבודה בבאר-שבע דיון העוסק בשאלת חזרתו של חסן לעבודה בנמל.

נזכיר כי באוקטובר 2014 המליצה המשטרה לפרקליטות על העמדתם לדין של המעורבים בפרשת נמל אשדוד. לפי ההמלצה שאותה מאמצת כעת הפרקליטות, אלון חסן יועמד לדין בגין ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.

את מנכ"ל הנמל לשעבר, יהושע (שוקי) סגיס, ממליצה המשטרה להעמיד לדין בגין עבירות של מירמה והפרת אמונים בתאגיד. כן המליצה המשטרה להעמיד לדין את דוד חסן, בן-דודו של אלון חסן, ואת האחים יניב ואורי בלטר, בעלי חברת "דנה שרותי נמל ולוגיסטיקה", בגין עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במירמה ועבירות נוספות.

ההמלצה נוגעת ל-3 פרשיות משנה:
א. פעילות חברת "דנה" שסיפקה שירותי תפעול ולגוסיטיקה בנמל.
ב. פרשיית חברת הניקיון "הופס" שבבעלות אלון חסן.
ג. פרשיית חברת "צ'יף אסיה".

לדברי המשטרה, "מחומר החקירה עלה כי ההתקשרות בין חברת דנה לגופים שהיו זקוקים לשירותיה - החברות כיל, שמן ונשר - נכפתה לכאורה באמצעות הפעלת לחץ והצגת מצג-שווא בפני החברות, תוך ביצוע עבירות פליליות, לרבות סחיטה באיומים על-ידי מנהלי חברת 'דנה', תוך מעורבותו של חסן ותוך ניצול השפעתו ומעמדו של חסן ללחןץ על החברות להתקשר בחוזים אלה. כל זאת באופן בו היה ברור לחברות כי ללא ההתקשרות עם 'דנה', לא תתאפשר עבודתם בנמל".

אם לא די בכך, המשטרה מצאה כי ההתקשרויות עם חברת "דנה" נעשו למרות שהן גרמו לפגיעה משמעותית בהכנסותיה של חברת "נמל אשדוד" הציבורית, ובידיעה או עצימת עיניים של המנכ"ל סגיס ובעלי תפקידים נוספים.

עוד מצאה המשטרה כי "מנהלי חברת 'דנה' וחסן עשו לכאורה שימוש בכספים שהושגו כתוצאה מביצוע העבירות הפליליות, בשווי המוערך בלמעלה מ-20 מיליון שקל, במסגרת ההתקשרויות של חברת 'דנה' עם חברות ששכרו את שירותיה".

בנוגע לפרשיית חברת הניקיון "הופס", המוכרת את חומרי הניקוי שלה לחברת "קליר", המשטרה מצאה בחקירתה כי חסן ניצל לכאורה את השפעתו בנמל כדי להביא לזכייה חוזרת ונשנית של "קליר" במכרזים לעבודה בנמל. בחלק מהמקרים נמצא כי כלל לא בוצע מכרז.

בנוגע לפרשייה השלישית, המכונה "צ'יף אסיה", נמצא על-ידי המשטרה כי אנשי חברת "דנה" התקשרו לכאורה עם אנשי חברת "צ'יף אסיה" בקשר לרכישת דלק לתדלוק אוניות, החשוד כגנוב, כאשר שווי ההתקשרות בפועל היווה מחצית בלבד מסכום ההשקעה שדווחה כמתחייב.

יצוין כי במהלך החקירה אירעה הסתעפות לחקירה נוספת שמתנהלת נגד עו"ד רונאל פישר, סנגורו לשעבר של חסן, החשוד בביצוע עבירה של תיווך בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully