וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי מאשרת: במו"מ למכירת דיזנהויז ב-54 מיליון שקל

עומרי כהן

4.2.2015 / 17:02

על פי פרסומים, הרוכש המיועד הוא עופר חודורוב, באמצעות חברת התיירות BTC שבה שותפות גם כתר פלסטיק ומשפחת עופר

אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. צילום: תמר מצפי, גלובס
אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה/גלובס, צילום: תמר מצפי

במקביל למהלך הנפקת הזכויות, עידכנה אי.די.בי פתוח כי החברה הבת, אי.די.בי תיירות, מנהלת מו"מ מתקדם למכירת סוכנות הנסיעות דיזנהאוז שבבעלותה תמורת 13.8 מיליון דולר (54 מיליון שקל) במזומן.

הסכם מכירה סופי טרם נחתם, אולם אם ייחתם תידרש העסקה לאישורו של הממונה על הגבלים עסקיים לפני שתוכל לצאת אל הפועל. על פי פרסומים בתקשורת הרוכש המיועד הוא עופר חודורוב, באמצעות חברת התיירות BTC בה שותפות גם כתר פלסטיק ומשפחת עופר.

אי.די.בי תיירות כוללת שלוש זרועות פעילות: חברת התעופה ישראייר המפעילה טיסות פנים בישראל וטיסות צ'רטר לחו"ל; סוכנות הנסיעות דיזנהאוז, שעוסקת במכירת שירותי תיירות לישראלים ומפעילה סניפים ברחבי הארץ; וחברת אופן סקיי העוסקת בייצוג חברות תעופה זרות בישראל.

אי.די.בי תיירות כפי שהיא בנויה כיום היא תולדה של עסקת בעלי עניין שהוביל בעבר בעל השליטה הקודם באי.די.בי, נוחי דנקנר, במסגרתה מכרו דנקנר ושותפיו לאי.די.בי פתוח את חברת גנדן תיירות שהחזיקה בישראייר. דנקנר העריך כי מיזוג בין חברת תעופה לסוכנות נסיעות יצור סינרגיה והשבחה של פעילות שתי החברות, אולם בפועל השילוב של שתי החברות תחת קורת גג אחת לא תרם לחיזוק פעילותן. כעת, כאמור, מבצעת אי.די.בי מהלך הפוך ומוכרת את דיזנהאוז, שאת פעילותה קל יותר למכור.

במקביל, דיווחה אי.די.בי כי אי.די.בי תיירות מנהלת משא ומתן מתקדם עם בנק זר לקבלת חבילת מימון חדשה, שתחליף את כלל חובות קבוצת התיירות. חובות אלו, שהסתכמו בסוף 2013 ב-442 מיליון שקל, כוללים בין השאר הלוואה שנטלה ישראייר מבנק הפועלים לרכישת מטוסים, שיתרתה 223 מיליון שקל, ושלהבטחתה שועבדו המטוסים לבנק. מתווה המימון מחדש אמור לאפשר לישראייר לרכוש מטוס נוסף.

את 2013 סיימה אי.די.בי תיירות עם ירידה של 9% בהכנסות ל-1.1 מיליארד שקל, לעומת 2012, אבל גם עם עלייה של 60% ברווח התפעולי ל-16 מיליון שקל. השורה התחתונה הייתה הפסד של 20 מיליון שקל מפעילות נמשכת (נמוך ב-33% מב-2012), המיוחס להוצאות המימון הכבדות שלה. החובות הכבדים של אי.די.בי תיירות גם יצרו לה גירעון בהון העצמי ובהון החוזר, שהביאו את רואי החשבון להצמיד לה אשתקד הערת עסק חי.

חלק מחובותיה של אי.די.בי תיירות הם בגין דמי הצלחה ושירותי ניהול לקרן סקיי שניהלה את החברה בין אוגוסט 2010 לאוגוסט 2014. קרן הפרייבט אקוויטי של צבי יוכמן וניר דגן כבר קיבלה מאי.די.בי החזר הלוואה של 70 מיליון שקל, וכעת היא דורשת סכומים נוספים. באי.די.בי מציינים כי החברה מנהלת מגעים עם קרן סקיי להסדרה של התשלומים ובינתיים כבר הפרישה לכך 17.1 מיליון שקל בדוחות 2013. הכספים שיתקבלו ממכירת דיזנהאוז עשויים לממן סכום זה. בנוסף, תנסה אי.די.בי פתוח למשוך לקופתה את יתרת סכום המכירה, כהחזר חלקי על הלוואה של כ-70 מיליון שקל שהעניקה בעבר לאי.די.בי תיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully