וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשה לפסול החלטות הרשם לגבי קו-אופ צפון

בן ציון ציטרין

18.9.2002 / 11:02

עו"ד לויט ביקש לפסול את זליגמן מלהכריע בשאלת סיווג האגודות, וכן למנוע את שינוי סיווג האגודות החיפאיות מצרכנות לשירותים



בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, דחה ערעור שהוגש על ידי עו"ד אליעזר לויט בשם שני חברים בקו-אופ צפון וקו-אופ זבולון, על שתי החלטות של רשם האגודות, עו"ד אורי זליגמן. עו"ד לויט ביקש לפסול את זליגמן מלהכריע בשאלת סיווג האגודות, וכן למנוע את שינוי סיווג האגודות החיפאיות מצרכנות לשירותים. שינוי הסיווג מאפשר את פידיון מניות החברים שלהן בשוויין הריאלי.



שופט בית המשפט המחוזי, משה גל, דחה בהחלטה מ-9 בספטמבר את בקשות לויט, שבהן נטען נגד התנהגות הרשם. גל קבע כי לא מצא טעמים להתערב בהחלטת הרשם שלא לפסול את עצמו מלדון בעניין סיווג האגודות. גל החליט כי אין פגם בהכרעת הרשם להורות על שינוי סיווג האגודות כאמור.



החלטת הרשם על שינוי סיווג האגודות מצרכנות לשירותים, מייתרת את הצורך בתובענה ייצוגית שהגיש לויט בשם שני חברי האגודה, שמטרתה לקבוע ערך ריאלי לפידיון מניות החברים באגודות, וזאת מאחר ששינוי הסיווג מעניק לבעלי המניות באגודות זכות לפדות את מניותיהם בערכן הריאלי. בית המשפט חייב את המערערים בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 16 אלף שקל, בצירוף מע"מ.



אתמול הגישה קו-אופ צפון בקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה לקביעת חלוקת הסמכויות בין כונסי הנכסים להנהלת האגודה ולחוקר שמונה על ידי רשם האגודות השיתופיות לצורך מימוש הנכסים ולחלוקתם בפידיון המניות. הכונסים שמונו הם עורכי הדין לויט, הרצל כספי, צבי הדסי ואביתר גושן; החוקר הוא רו"ח יחיאל בורוכוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully