וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות במניות הפיננסים על רקע הדו"ח המאכזב של סוויס לייף ואזהרת הרווח של ג'ייי.פי מורגן

עפרה שלו

18.9.2002 / 14:54

מנית הטכנולוגיה יורדות לאחר שאורקל דיווחה אתמול על ירידה של 33% ברווח; מפעילת הטלקום הבריטית כייבל אנד וויירלס יורדת ב-3.6% לאחר שהורידה תחזיות



בורסות אירופה רושמות ירידות שערים בעקבות הירידות שנרשמו אתמול בוול סטריט. המדדים האירופיים לא הספיקו להגיב למגמה השלילית שנרשמה אתמול לקראת סיום המסחר בוול סטריט, לאחר שהאופטימיות לגבי המשבר בעיראק התחלפה בפסימיות לגבי עונת הדו"חות על רקע אזהרת הרווח של מקדונלד'ס. לונדון ופרנקפורט יורדות בשיעור של 1.9%; פאריס מאבדת 2.2%.



מניות הפיננסים יורדות על רקע הדו"ח המאכזב של חברת הביטוח סוויס לייף ואזהרת הרווח שפרסם ג'יי.פי מורגן אתמול לאחר סגירת המסחר. הבנק אמר כי הוא צופה ירידה חדה ברווח ברבעון השלישי ביחס לרבעון השני, על רקע ירידה בהיקף העסקות ועלייה בהיקף החובות האבודים לחברות טלקום. מניות הטכנולוגיה יורדות לאחר שאורקל דיווחה אתמול על ירידה של 33% ברווחיה ברבעון הכספים הראשון. ירידות שערים נרשמות גם במגזרי הטלקום והנפט.



התפוקה התעשייתית בצרפת ירדה בחודש יולי ב-1%, לעומת תחזיות לעלייה של 0.2%. היתה זו הירידה החדה ביותר זה 9 חודשים.



מפעילת הטלקום הבריטית כייבל אנד וויירלס אמרה כי היא צופה שהכנסותיה במחצית הראשונה של השנה ייפלו בכ-6%. על פי התחזית הקודמת שסיפקה בחברה, היו ההכנסות בתקופה זו אמורות לצמוח בין אפס ל-10%. כייבל אנד ויירלס הוסיפה כי ההפסד לפני הכנסות והוצאות חד פעמיות יהיה בטווח הנמוך של התחזיות, והודיעה על קיצוץ משמעותי בהשקעות ההון. מניות החברה יורדות ב-3.6%.



בריטיש טלקום מאבדת 1.9%; וודאפון יורדת ב-2.2%; פראנס טלקום רושמת ירידה של 5%.



יצרנית ציוד התקשורת אלקטל יורדת ב-6.3%. נוקיה מאבדת 2.7%. יצרנית השבבים הצרפתית ST יורדת ב-1.2% ואינפיניון הגרמנית יורדת ב-2.7%. חברת התוכנות העסקיות SAP יורדת ב-2.6% על רקע הירידה בהכנסות של אורקל.



חברות הביטוח רושמות ירידות לאחר שסוויס לייף, חברת ביטוחי החיים הגדולה בשווייץ, דיווחה על הפסד גדול במחצית הראושנה של השנה. סוויס לייף רשמה הפסד של 386 מיליון פרנק שווייצי (255.5 מיליון דולר) על רקע מחיקת ערך השקעות. בתקופה המקבילה בשנה הקודמת רשמה החברה רווח של 253 מיליון פ"ש (166 מיליון דולר). סוויס לייף מסרה גם כי בכוונתה לפטר 700 עובדים. מניות החברה יורדות ב-4.6%. פרודנשל יורדת ב-4.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully