וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסט: "שום דבר לא יעצור את קריסת האירו"

5.2.2015 / 12:46

האירו מתחזק מול הדולר, אך מוקדם יותר היום צנח לרמה של 1.13 דולרים למניה. בשוק מעריכים כי בטווח הארוך האירו יצנח מתחת ל-1.1 דולרים וזאת בשל מדיניות ההקלה הכמותית שבה נוקט ה-ECB ומסלול ההתנגשות שלו מול יוון

משבר בגוש האירו. ShutterStock
משבר בגוש האירו/ShutterStock

האירו נחלש בתקופה האחרונה מול המטבעות המרכזיים ואף צלל לשפל של כ-12 שנים. זאת בעיקר בשל מדיניות ההקלה הכמותית שבה נוקט הבנק המרכזי האירופי וההחלטה שלו אתמול שלא לקבל את הצעת הפשרה של הממשלה היוונית החדשה. אומנם כעת, האירו מתקן מעלה מול הדולר, אך בטווח הארוך בשוק מעריכים כי המטבע האירופי ימשיך לצנוח.

מוקדם יותר היום האירו צנח לרמה של 1.13 דולר לאירו והתקרב לשפל של 11 שנים לפני שהתייצב ברמה של 1.135 דולר לאירו. כעת, האירו מתאושש ונסחר סביב 1.14 דולר. המטבע האירופי נחלש גם מול הין ונסחר מול המטבע היפני סביב 133 ין לאירו.

"הסיבה הראשונה לפיחות באירו היא ההקלה הכמותית של ה-ECB", מסביר קוז'י פוקיה, מנכ"ל חברת FPG Securities. פוקיה העריך כי בטווח הארוך האירו יחצה מטה את רף ה-1.1 דולר. "אני לא רואה סיבות שיכולות למנוע את קריסת האירו", הוא טען.

סיבה נוספת להחלשות האירו היא כאמור החלטת הבנק המרכזי האירופי, שהודיע אתמול כי לא יקבל אג"ח ממשלתיות של יוון כערבונות. בהודעת הבנק נמסר כי "ההחלטה מבוססת על העובדה שאין זה אפשרי כרגע להניח שיהיה ניתן לסיים בהצלחה את הבחינה של התוכנית, והיא מבוססת על החוקים הנוכחיים של מערכת גוש האירו".

ביום שבת שללה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אפשרות של מחיקת חוב ליוון, ובכיר בבנק האירופי המרכזי איים להפסיק את המימון לבנקים היווניים במקרה שאתונה לא תסכים לחדש את חבילת החילוץ שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • שער האירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully