וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 3.5% בביקוש לעובדים באוגוסט בהשוואה לחודש יולי

עינב בן יהודה

18.9.2002 / 12:45

כך עולה מנתוני מנפאואר; מאז אוגוסט 2001 חלה ירידה של כ-27% בביקוש הכללי לעובדים; ירידה של 31.7% נרשמה בביקוש לעובדים בענף אקדמאים וניהול



בחודש אוגוסט 2002 חלה ירידה של 3.5% בביקוש לעובדים, לעומת חודש יולי 2002. כך עולה מסקר דרושים, שפירסמה היום חברת מנפאואר ישראל. סקר הדרושים מתבסס על מודעות דרושים (מלים ושטח) המתפרסמות בלוחות העיתונים הגדולים.



דליה נרקיס, מנכ"ל מנפאואר ישראל, מציינת כי הירידות הקיפו כמעט את כל הענפים, והן מצביעות על המשך המיתון בפעילות המשקית. "מוקדם היה להסיק מהעלייה בביקוש לעובדים שחלה בחודש יוני 2002 על שינוי במגמת המיתון בפעילות המשקית. וזאת, מאחר שהתרומה המשמעותית לעלייה בביקוש נבעה מגיוס עובדים למערכת החינוך לקראת שנת הלימודים הבאה וכן במידה לא מבוטלת גם מעלייה בביקוש לשומרים ואנשי אבטחה", הוסיפה נרקיס.



לדבריה גורם נוסף לירידה בביקוש לעובדים, בחלק מהענפים, נובע מהפעילות העסקית הנמוכה יחסית בחודשי הקיץ.



מנתוני מנפאואר עולה כי בחודש אוגוסט נרשמה ירידה של 12% בביקוש לעובדים בענף אקדמאים וניהול. כמו כן נרשמו ירידות משמעותיות בביקוש לרוקחים, עובדי בנקאות ורואי חשבון. נרשמה גם ירידה של 3.9% בביקוש לעובדים בענף שווק ומכירות, ירידה של 1.4% נרשמה בביקוש לעובדים בענף שירותי משרד, וירידה של 2.8% בביקוש לעובדים בענף מסחר ושירותים, כאשר הביקוש לשומרים ומאבטחים, השייכים לענף זה, עלה ב-15%.



בענפי הביוטכנולוגיה ופרמצבטיקה נרשמה יציבות, ובחודש אוגוסט הוכפל הביקוש לעובדים פסיכולוגים. עלייה של 4.3% נרשמה בביקוש לעובדים בענף מקצועות הנדסיים, בהם מהנדסי בניין והנדסאי מזוג אוויר. עלייה של 15.9% נרשמה בביקוש לעובדים בענף הבנייה.



עוד עולה מנתוני מנפאואר כי מאוגוסט 2001 חלה ירידה של 27.2% בביקוש הכללי לעובדים.
ירידה של 48.8% נרשמה בביקוש לעובדים בתחום שירותי משרד, ירידה של 31.7% בביקוש לעובדים בתחום אקדמאים וניהול, ירידה של 13.4% בענף תעשיה ומתכת, ירידה של 11.9% במקצועות ההנדסיים, ירידה של 25.6% בשיווק ומכירות, ירידה של 42% במקצועות הבנייה וירידה של 18.4% בענף המסחר והשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully