וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יוון יציג היום תוכנית להסדר חוב

8.2.2015 / 8:47

בלומברג: ליוון ייגמר הכסף תוך 3 שבועות; יוון: אין לנו בעיית נזילות. היום יתחילו 3 ימי דיונים בפרלמנט היווני ותיחשף התוכנית של יוון להסדר חוב. השיא יגיע ביום רביעי - "18 מול 1" בפגישת שרי האוצר של גוש האירו בבריסל

אלכסיס ציפראס מנהיג האופוזיציה עם תומכיו ביום הבחירות ביוון. AP
אלכסיס ציפראס/AP

יוון מודיעה שלא חסר לה כסף - בניגוד לפרסומים בימים האחרונים על כך שהמדינה תתרושש לחלוטין בעוד 3 שבועות אם לא תקבל סיוע חירום. במקביל, ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס יציג היום (א') בפני הפרלמנט היווני את התוכנית שלו להסדר חוב עם הנושים האירופים של יוון, כשברקע מחלוקת חריפה בין יוון לגרמניה.

לאחר הפגישה הצוננת בשבוע שעבר בין שרי האוצר של יוון וגרמניה (שבסיומה הכריז שר האוצר הגרמני שהשרים הסכימו שלא להסכים ובתגובה אמר עמיתו היווני שהם אפילו לא הסכימו על כך), הודיעה בסוף השבוע יוון כי היא לא תסכים לקבל עוד סיוע בתנאים הישנים ודורשת לשים קץ לתוכנית הצנע ולחלק מהרפורמות שבוצעו ב-4 השנים האחרונות כתנאי לקבלת סיוע.

כעת, הפוקוס עובר לפרלמנט היווני, שם ייפתחו היום 3 ימי דיונים על התוכנית הכלכלית של ראש הממשלה ציפראס, שיציג כאמור את המתווה שלו להסדר חוב ו"תספורת" לנושים האירופים. ביום ד' תכונס פסגת חירום בבריסל בהשתתפות שרי האוצר של האיחוד האירופי, שיש מי שכבר הגדיר אותה "18 מול 1", כלומר שר האוצר היווני מול כל עמיתיו האירופים.

"נציג הצעה ברורה ביום רביעי", אמר שר האוצר היווני יאניס ורופאקיס. יוון צריכה לבצע החודש תשלומי ריבית ב-2 מיליארד אירו ואמורה להחזיר בחודש הבא לקרן המטבע הבינלאומית עוד 1.5 מיליארד אירו.

כאמור, בימים האחרונים הועלו חששות שמא יוון תגיע לחדלות פירעון בסוף החודש, אולם סגן שר האוצר דימיטריס מרדס מסר כי "במהלך המו"מ עם עמיתינו האירופים לא תהיה בעיית נזילות. אבל זה לא אומר שלאחר מכן לא תהיה בעיה".

כאשר נשאל סגן שר האוצר היווני אם יוון תסבול ממשבר אשראי במידה והשיחות ייגררו לחודש מאי, ענה שהוא לא מעריך שהמו"מ יימשך כל-כך הרבה זמן. "גם אם זה יקרה, נמצא כסף", סיכם.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully