וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד שסוף-סוף לקחנו משכנתה יותר גדולה - הכל התחרבש"

הדס מגן

8.2.2015 / 9:34

יותר משנה אחרי, הבניין של גינדי השקעות שבו קרסו המרפסות מאוכלס כמעט לחלוטין. הבניין הצמוד אליו, לעומנת זאת,נותר שומם - והדיירים מתפרקים

מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה, 23 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
המרפסות שקרסו בחדרה/שלומי גבאי

הנה הגדרה אכזרית במיוחד למונח "נזק היקפי": לפני קצת יותר משנה, בדצמבר 2013, קרסו שתי מרפסות בקומה השמינית בבניין בחדרה. למרבה המזל לא היו נפגעים, והסיבה לכך פשוטה: בבניין הזה, אחד משני מבנים "תאומים" בפרויקט "גינדי פארק" של חברת גינדי השקעות, גרו רק שתי משפחות. הבניין השני, לעומת זאת, היה מאוכלס כמעט במלואו. שם לא התרחשו קריסת מרפסות - אולם הוא כיום ריק מאדם, לאחר שכל יושביו פונו בעקבות חששות מובנים למקרה דומה. וכך, 36 משפחות, שרק לאחרונה רכשו דירה במיטב כספן, מוצאות את עצמן כיום נודדות בין מגורים ארעיים.

ענבל שמואל, 34, למשל, נשואה ואם לשלושה ילדים קטנים, מספרת שמאז האירוע חייהם אינם חיים: "הבת האמצעית שלי עברה טראומה נוראית. היא שמעה את הבום והתעוררה בבהלה, ומאז אותו יום חייה השתנו. לכל מקום שהיא נכנסת, היא בודקת אם המנורה ישרה או עקומה ושואלת אותי אם התקרה תיפול. הילדים ישנים איתנו במיטות והם בטיפול פסיכולוגי. מעבר לזה, הייתה אצלם רגרסיה בגלל חוסר היציבות של לעבור בכל כמה חודשים ממקום למקום".

- את מתכוונת לכך שאחרי הקריסה פוניתם לבית מלון בנתניה, ואחר כך לדירות באזור, כשגינדי השקעות משלמים את שכר הדירה.

"כן. כשהיינו במלון בנתניה הייתי יוצאת בכל בוקר בשבע כדי לשים את בעלי בעבודה ואת הילדים בבית ספר, ואז הייתי מגיעה באיחור - אז פוטרתי. אני מתעוררת בכל יום לסיוט, אבל שומרת על פאסון בשביל הילדים. כשהם הולכים לישון אני מתפרקת. כל החיים השתבשו לנו. עד שסוף-סוף אזרנו אומץ, והחלטנו לקחת משכנתה יותר גדולה - הכול התחרבש".

מהצד של גינדי השקעות זה נראה קצת אחרת: עוד לפני שהעירייה הכריזה על הבניין התאום כמבנה מסוכן, טוענת החברה בפנייתה לבית המשפט, הדיירים פונו לבית מלון חמישה כוכבים, אורגנו פעילויות לילדים, הסעות - כל מה שצריך; וכעבור כשבועיים אותרו דירות בשכירות לכל המפונים בסמיכות לבניין, וכל משפחה קיבלה 7,500 שקלים חודשיים, בערך כפול מעלות שכר הדירה הריאלית, וכן ריהוט, מיזוג וכל בקשה אחרת. המהלך הזה, הם טוענים, עלה להם כ-25 מ' ש'. מעבר לכך, אומרים שם, גינדי השקעות מנסה כבר זמן רב לערוך בדיקות בבניין ולתקן כל ליקוי שיימצא, אבל הדיירים מונעים זאת ומעכבים את הטיפול בבניין באופן שיאפשר את אכלוסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully