וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד מראני: התגלה חור נוסף של כמיליארד שקל בהכנסות ממסים - מתחדש החשש לאי עמידה ביעד הגירעון ל-2002

אמיר טייג

18.9.2002 / 11:24

הסיבה - צמיחה נמוכה מהצפוי; מנכ"ל האוצר בראיון ל-TheMarker: "אם יתברר כי לא ניתן לעמוד ביעדי הגירעון, הממשלה תדחה לשנה הבאה הוצאות שכבר אושרו"



"בימים האחרונים התגלה עוד חור של כמיליארד שקל בהכנסות ממיסים בתקציב 2002, כתוצאה מצמיחה נמוכה מהצפוי" - כך אומר אוהד מראני, מנכ"ל האוצר ל-TheMarker. לדבריו, "הדבר צפוי ללחוץ את הגירעון כלפי מעלה, ולפיכך דרושה פעולה דחופה גם אם פנקסית בלבד". דבריו של מראני מעלים חששות מחודשים לגבי יכולת הממשלה לעמוד ביעד הגירעון, אשר כבר עודכן מספר פעמים ועומד היום על רמה של 3.9%.



מארני מסר כי הקים ועדה בראשותו, אשר תעקוב אחר התנהלות הגירעון. "אם יתברר כי במצב הנוכחי לא ניתן יהיה לעמוד ביעדי הגירעון לשנת 2002, הממשלה נחושה בדעתה לבצע דחייה של הוצאות אשר נקבעו לשנת התקציב הנוכחית לשנת התקציב הבאה".

לדברי מראני, לא מדובר בקיצוץ אלא בדחייה של הוצאות אשר כבר אושרו על ידי הממשלה. "הפעולה נעשית מתוך הבנה עמוקה של הממשלה כי צריך לסיים את שנת 2002 במסגרת יעדי הגירעון המתוכנן", אומר מראני. לדבריו, הדבר יאותת, גם אם רק למרעית עין, לחברות הדירוג ולפעילי שוק ההון בארץ ובעולם לגבי מחויבות הממשלה, וימנע עצבנות יתר של שוק ההון המקומי.



בהתייחסו לרמת הריבית של בנק ישראל אמר מראני כי לא מומלץ לבצע צעדי ריבית חריגים. "כולנו למדנו את הלקח מפעולת בנק ישראל בסוף שנת 2001, כאשר בוצע מהלך שהיום ברור כי היה טעות בייסודו", אומר מארני.



לדברי מנכ"ל האוצר, המצב הכלכלי בישראל שביר מאוד. "התנהלות לא נכונה של הכלכלה בתחום הפיסקלי או המוניטרי, ואי הצלחה להעביר את התקציב ולעמוד ביעדי התוכנית הכלכלית, יצטיירו בעיני הציבור באופן שהממשלה איבדה את השליטה על המשק. בצורה זו עלולה להתפתח אוירה ציבורית של משבר פיננסי", אומר מראני בקוראו לחברי הקואליציה לאשר בהקדם את התקציב.



אי העברת התקציב במתכונתו הנוכחית עשויה לגרום להורדת דירוג האשראי של חברות הדירוג הזרות, מזהיר מראני. "אני לא רוצה לחשוב על ההשלכות שיהיו להורדת דירוג אשראי של המשק הישראלי", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully