וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הקשיים: הום סנטר תממש נכסים ב-95 מיליון שקל

אילנית חיות

8.2.2015 / 18:02

גורמים בהום סנטר: "מכירת הנכסים תספיק לביצוע תשלומי האג"ח ולפתיחות הסניפים. להערכתנו, כבר ברבעון הראשון הרשת תהיה באיזון או ברווח תפעולי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת הום סנטר פתחה בתוכנית התייעלות ופועלת למימוש נכסים בהיקף של למעלה מ-95 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי הרשת נמצאת במשא-ומתן למכירת נדל"ן הסניף בקריית עקרון בסכום של 43 מיליון שקל. הנכס כולל קרקע בגודל 11.5 דונם שעליה מבנה בגודל 5,600 מ"ר ותחנת דלק המשלמת שכירות להום סנטר.

רשת הום סנטר, המונה 45 סניפים בישראל, חתמה את 2014 עם מחזור מכירות של 910 מיליון שקל.

לפני ימים אחדים הודיעה חברת מעלות על הורדת הדירוג להום סנטר ל-BB. בעקבות זאת העלו גורמים בשוק ספקות באשר לתוכניתה ויכולתה של הום סנטר לפתוח את הסניפים בגן-שמואל ובשפיים, במקומה של רשת אייס. אותם גורמים טענו גם כי הציבור הוא זה שישלם על פתיחת הסניפים לאור מצבה של הרשת.

כפי שנחשף בעבר ב"גלובס", הום סנטר אמורה להיכנס בנעליה של אייס בשני הסניפים האמורים, כאשר ביולי 2015 אמור להיפתח הסניף בשפיים שיחליף את הסניף שמפעילה הום סנטר בגעש, ובפברואר 2016 אמור להיפתח הסניף בגן-שמואל.

בהתייחס לשאלה מאין יגיעו הכספים למימון פתיחת אותם סניפים, מסרו מקורות בכירים בהום סנטר כי "אנחנו פותחים 5 סניפים ולא שניים. רק החודש אנחנו פותחים 3 סניפים: בבת-ים, בכפר-סבא ובדימונה. העובדה שהטענות שנשמעות בשוק מתייחסות רק לסניפים בגן-שמואל ובשפיים מעידה שהמקורות לא דואגים לכספי הציבור אלא לחנויות של עצמם.

"החנות בגן-שמואל היא החנות השנייה הכי טובה של אייס, והחנות בשפיים היא השלישית הכי טובה של אייס, כשלחנות אייס בירקונים, שהיא הראשונה ברשת שלהם, יש בכלל צו סגירה. 3 הסגירות האלה משאירות את אייס עם 60% מהעסק ובלי כל החנויות הרווחיות.

"אם בכל זאת יש ציבור שדואג, בוודאי שלא היינו משקיעים כסף שאין לנו. בוודאי שהתוצאות שלנו לא מזהירות, אבל בגלל שלהום סנטר יש רכוש לא קטן, והיא מתכננת למכור אותו לאורך השנה - אין בעיה".

לדברי אותם גורמים, פרט למכירה הצפויה של נדל"ן הסניף בקריית עקרון, הרשת נמצאת במשא-ומתן למכירת חלקה (50%) בהום סנטר קפריסין, למכירת חלקה (40%) מקרקע ומבנה בקריית חיים בשווי כולל של 15 מיליון שקל ולמכירת פעילות הסלולר של הום סנטר תמורת 4 מיליון שקל.

היקף ההשקעה בפתיחת 4 הסניפים השנה עומדת על 12 מיליון שקל, כאשר התשלומים עבור פתיחת הסניף בבת-ים כבר שולמו.

יצוין כי בנוסף למימוש האמור, בחודש ינואר השנה הזרים איש העסקים אליעזר פישמן, בעל הרשת, 15 מיליון שקל לטובת פעילותה של הום סנטר.

הום סנטר קפריסין מפעילה 4 סניפים, ובסוף השנה היא אמורה לפתוח סניף חמישי במדינה. חלקה של הום סנטר בפעילות בקפריסין הניב לה אשתקד רווח נקי של 950 אלף אירו - כ-4.2 מיליון שקל.

לדברי אותם גורמים, "3 מתוך 4 הנכסים במשא-ומתן מתקדמים למכירה ובטיוטות הסכמים. כל ארבעת הנכסים אמורים לגייס להום סנטר מעבר ל-95 מיליון שקל, שזה מספיק לתשלומי האג"חים ולפתיחות הסניפים. רצוי שהנהלת אייס תנהל את העסק שלה שלא נראה כל כך טוב, ולא את שלנו".

- הום סנטר ישראל הפסדית?

"בשנה שעברה הום סנטר ישראל הפסידה הרבה כסף. הרשת באמצע תוכנית התייעלות מעמיקה. להערכתנו, כבר ברבעון הראשון היא תהיה באיזון או ברווח תפעולי".

  • עוד באותו נושא:
  • הום סנטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully