וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר לפני הפתיחה: ירידות חדות בג'יי.פי מורגן, אורקל והרשי

דפנה מאור

18.9.2002 / 15:12

ביטול מכירת יצרנית השוקולד הרשי מוביל לנפילה של 14% במנייתה; אורקל נופלת ב-8.3% לאחר שדיווחה על ירידה של 33% ברווחיה ברבעון; ג'יי.פי מורגן נופלת ב-10% בעקבות אזהרת הרווח

ירידות חדות נרשמות בכמה ממניות הבלו צ'יפ הגדולות במסחר לפני הפתיחה. מניית ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, נופלת ב-9.8% בעקבות אזהרת רווח. הרשי פודס (סימול HSY), שמכירתה בוטלה על ידי הקרן השולטת בה, צונחת ב-14%. לאלו מצטרפת יצרנית התוכנה אורקל, הנופלת ב-8.3% בעקבות אזהרת רווח. החוזים על מדדי נאסד"ק 100 ו-S&P 500 מצביעים על ירידות בפתיחת המסחר.

אזהרת רווח מהדהדת של ג'יי.פי מורגן צ'ייס מובילה את מניית הבנק לירידה של 9.8%. ג'יי.פי מורגן צופה ירידה חדה ברווח ברבעון השלישי ביחס לרבעון השני, על רקע ירידה בהיקף העסקות ועלייה בהיקף החובות האבודים לחברות טלקום.

חברות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס ופיץ' הורידו את דירוג האשראי של ג'יי.פי מורגן בעקבות הורדת התחזיות. פיץ' הסביר את הורדת הדירוג בביצועים התפעוליים הירודים במספר חטיבות עיקריות של הבנק, ובתנאים "המאתגרים בשוק", הצפויים להימשך.

מכירת הרשי פודס (סימול HSI), יצרנית מוצרי השוקולד הגדולה בארה"ב, בוטלה על ידי הקרן השולטת בחברה, על רקע התנגדות מצד הקהילה המקומית ועובדי החברה. הקרן אמרה כי שקלה את הצעות הרכש שקיבלה והחליטה לדחות את כולן. במשך זמן רב נמנעה הרשי מהצטרפות לתהליך הקונסולידציה במגזר, בשל האידיאלים של החברה השלטת ונאמנותה לתושבי העיר הרשי שבפנסילווניה. שווייה של הרשי הוערך ב-10 מיליארד דולר. בעקבות זאת נופלת המניה ב-14%.

ענקית תוכנות מסדי הנתונים אורקל נופלת ב-8.3% לאחר שדיווחה על ירידה של 33% ברווחיה ברבעון. אורקל דיווחה על רווח של 386 מיליון דולר או 7 סנט למניה, בהתאם לתחזיות החברה והאנליסטים. רווח זה לא כלל הפרשה הקשורה להשקעותיה בליברייט טכנולוגי'ס (סימול LBRT). הכנסות החברה ירדו ב-10% ל-2.03 מיליארד דולר והחמיצו במעט את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 2.06 מיליון דולר. לצד אורקל יורדת מיקרוסופט ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully