וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים המובילים על רקע אזהרת הרווח של ג'יי.פי מורגן

עידו אלון

18.9.2002 / 18:35

גילת לוויינים צונחת ב-17%; טריון יורדת ב-16%; אן.די.אס מוסיפה 6%

המדדים המובילים בוול סטריט רושמים יום נוסף של ירידות. עונת אזהרות הרווח בעיצומה, והיום זה בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן שגורר את וול סטריט לטריטוריה השלילית. מדד נאסד"ק מאבד 2% והדאו ג'ונס יורד ב-1.7%. אתמול הידרדרו מדדי דאו ג'ונס וסטנדרד אנד פורס 500 לרמתם הנמוכה ביותר זה 6 שבועות.

המסחר היום בשוק מושפע מחששות המשקיעים באשר לרווחיות החברות, המוטלת בספק. כך, פירסם ג'יי. פי מורגן אזהרת רווח, ולפיה רווחיו יהיו נמוכים מהתחזיות, בין היתר בגין מחיקות גדולות. על מגזר הטכנולוגיה משפיעות תוצאותיה הכספיות הפושרות של חברת אורקל, שגם הודיעה על פיטורים של 1,200 איש במטרה לצמצם את הוצאותיה. גם אי הוודאות סביב עימות אפשרי בין ארה"ב לעיראק משפיעה על המסחר. לאור זאת, מחירה של חבית נפט למסירה מיידית הנסחרת בלונדון מטפס ב-1% ל-29.4 דולר.

המניות הכבדות מתיישרות עם השוק ורושמות ירידות. כך, מאבדת צ'ק פוינט 1.4% ל-16.8 דולר, קומברס יורדת ב-2.5% למחיר של 7.3 דולרים אמדוקס ממשיכה לרדת ומאבדת 0.9% למחיר של 7 דולרים, ומרקורי מאבדת 4.1% למחיר של 21.6 דולר.

מניית גילת לוויינים צונחת כעת ב-17% למחיר של 57 סנט לאחר פרסום הדו"חות הכספיים, לפיהם החברה לא הצליחה לעמוד באף אחת מהתחזיות, לא של האנליסטים ולא של עצמה. בנוסף, בניגוד לפרסומים אתמול, גילת לא שילמה את הריבית החצי שנתית בסך 7.5 מיליון דולר למחזיקי האג"ח של החברה, שהיתה אמורה להיות משולמת ב-15 בספטמבר. חובותיה של גילת הסתכמו בסוף יוני בכ-530 מיליון דולר, מזה 350 מיליון דולר למחזיקי האג"ח.

מניית אי.סי.איי יורדת ב-1% למחיר של 2 דולרים. זאת, על אף ההודעה על הסכם חדש של חטיבת אנאוויס שלה. אנאוויס הודיעה כי חברת בטלקו מהבהאמאס תיישם את הפלטפורמה שלה. אתמול עלתה אי.סי.איי בניגוד למגמת הירידות בשוק.

מניות בולטות נוספות הן אן.די.אס שמוסיפה 6.1% למחיר של 8.4 דולרים וטריון שנופלת ב-16.5% ל-2.3 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully