וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום אישר בתנאים ההסכם בין זכייניות ערוץ 2 לרכישת משחקי הכדורגל בשבת

אמיר הלמר

18.9.2002 / 18:19

הממונה על ההגבלים קבע כי הבלעדיות של הזכייניות לגבי שידור משחקי השבת תפקע אם יתברר כי לא מתאפשר לערוץ 10 לרכוש בבלעדיות את המשחק המרכזי השני



הממונה על הגבלים עסקיים דרור שטרום החליט להעניק פטור בתנאים מגבילים להסדר כובל בין זכייניות הערוץ השני: שידורי קשת, רשת וטלעד, בנוגע לרכישה משותפת של זכויות השידור של המשחק המרכזי במשחקי "ליגת העל" בכדורגל לעונת המשחקים 2002-2003.



לאחרונה הודיע שטרום באותו עניין כי לאור חשיבות התוכן של משחקי "ליגת העל" בכדורגל, ולנוכח המאבק שניטש בין ערוץ 10 לזכייניות הערוץ השני, לא יוענק פטור להסכם שנועד לחסום תכנים מערוץ 10, כגון רכישה בבלעדיות של המשחקים המרכזיים ב"ליגת העל".



בשבוע שעבר, טרם תחילת השידורים של משחקי הליגה, פנו הזכייניות לשטרום בבקשה לאשר להן הסדר כובל לרכישת זכויות השידור של המשחק המרכזי המשוחק בשבת, בבלעדיות.



שטרום סירב לאשר את ההסכם שהוגש לו. הוא קבע כי ככלל בלעדיות כשלעצמה ברכישת תכנים אינה מגלמת בהכרח חשש לפגיעה משמעותית בתחרות או להגבלת התחרות בחלק ניכר מהשוק. עם זאת, בהסכם שהובא לבחינתו חוברים גורמים אשר מעוררים חששות תחרותיים.



שטרום קבע כי ההסכם מתמרץ את ההתאחדות לכדורגל לשמר בידה את המשחקים הנוספים, או לדרוש בגינם תמורה גבוהה יותר, ולפיכך מדובר בניסיון פסול של הזכייניות להשפיע על התכנים שיועמדו למכירה לאחרים, וביניהם ערוץ 10 שמתחרה עם הערוץ השני.



הממונה הודיע לנציגי הזכייניות שלא יוכל לאשר את ההסכם ובעקבות כך, הוגש לאישורו, בסמוך לפתיחת הליגה, הסכם חדש שמתייחס רק לרכישה בבלעדיות של המשחק המרכזי. למרות הבעייתיות הכרוכה בהסדר והתמהמהות הזכייניות בהגשת הבקשה ובהגשת ההסכם החדש עד לערב פתיחת הליגה, החליט הממונה להעניק להסכם החדש פטור בתנאים מגבילים אשר יש בהם להבטיח את היעדר הפגיעה בתחרות.



שטרום אישר את שידור המשחק שנערך בשבוע שעבר וקבע לגבי כלל המשחקים בשבת, כי הבלעדיות של הזכייניות בשידורי המשחק המרכזי תפקע אם יתברר כי לא מתאפשר לערוץ 10 לרכוש גם הוא בבלעדיות את המשחק המרכזי השני. כמו כן, נמנע מהזכייניות להעניק כל הלוואה או הטבה הקשורה בהקמת ערוץ בתשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully