וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד מראני: השיתוק בתהליך ההפרטה בשנה וחצי האחרונות נובע מאינטרסים מנוגדים של הגופים הממשלתיים

אמיר טייג

18.9.2002 / 18:31

מנכ"ל האוצר: להוציא בנק לאומי, לא קרה כלום בתחום ההפרטה; חבל שבתקופה המאופיינת בגירעון תקציבי לא מהווה ההפרטה מקור חלופי של גיוס כספים



בשנה וחצי האחרונות קיים שיתוק מוחלט בתהליך ההפרטה, כך אמר ל-TheMarker אוהד מראני, מנכ"ל משרד האוצר. להוציא בנק לאומי , לא קרה כלום בתחום ההפרטה, וחבל שבתקופה המאופיינת בגירעון תקציבי לא מהווה ההפרטה מקור חלופי של כספים, הוסיף מראני, והעריך כי הפרטה מואצת יותר יכולה היתה למתן את הירידה בהכנסות המדינה. יש לציין כי מראני התייחס לתקופה בה מכהן אריאל שרון בראשות הממשלה.



להערכת מראני, הסיבה לקיפאון בתהליך ההפרטה נובעת מאינטרסים מנוגדים של הגופים הממשלתיים שאינם נפגשים, ולפיכך מנטרלים זה את זה. אם לא ייערך שינוי במבנה מנגנון ההפרטה, תהליך ההפרטה יישאר תקוע בבוץ עוד תקופה ארוכה, אמר מראני.



מלבד הפרטת אל על ובנק לאומי, אשר נמצאות שתיהן על סדר היום הכלכלי, הממשלה לא עוסקת בתקופה האחרונה בהפרטה או במכירת מניותיה בחברות רבות, אשר חלקן בשליטתה המלאה וחלקן האחר מוחזק חלקית בידיה (כאשר השליטה נמצאת בידי משקיעים פרטיים). גיוס כספים באמצעות מכירה של אחזקות המדינה על מנת לממן גירעון, הינו צעד חד פעמי ואינו מבטיח למדינה הכנסה שוטפת לאורך שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully