וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תנהלו משא ומתן מוצלח על השכר שלכם

שירות התעסוקה

10.2.2015 / 13:43

אחד מהנושאים הקשים והחשובים בתהליך חיפוש העבודה הוא המשא ומתן על השכר. שירות התעסוקה מספק המלצות: כיצד לעשות זאת נכון

אייטם אולפן שפת גוף. מערכת וואלה!
אייטם אולפן שפת גוף/מערכת וואלה!

לא צריך להיות נביא בכדי לנחש שאתם לא אוהבים את זה, לא מרגישים נעים לגבי זה ו...גם ממש לא טובים בזה. הכוונה, כמובן, לניהול משא ומתן על שכר כשאתם בתהליך של חיפוש עבודה.

לא רק שכל התהליך כולו לוקח מכם המון אנרגיות ומוציא מכם שלל רגשות, הוא גם דורש מכם לצאת מאזור הנוחות שלכם ולהתמודד עם נושאים לא פשוטים כמו: כמה אתם "שווים"? ואיך אתם יכולים לשכנע בזה את המעסיק הפוטנציאלי שלכם.

אז אם כל השיחות האלה על כסף מאוד מביכות אתכם ואם ברור לכם כשמש שלנהל משא ומתן אתם לא ממש יודעים, בטח שלא בענייני תנאים ומשכורת, הנה לכם מדריך כיס מרוכז ומקוצר.

ככה מנהלים משא ומתן על השכר:

אלמנטרי, ווטסון! קראתם את ספרי שרלוק הולמס? זוכרים עד כמה הוא שם לב לכל הפרטים, כולל הקטנים ביותר? בדיוק כך אתם צריכים לעשות כבר כשאתם מגישים מועמדות למשרה. הסיבה פשוטה: עוד לפני הכול ובטח לפני שנכנסים לתהליך מיון לתפקיד חדש, המעסיק מתמחר (ולפעמים אפילו במדויק) את שוויו של התפקיד לארגון. יש לשווי הזה סימנים קטנים שאפשר לגלות אותם כבר מקריאת תיאור המשרה. אם תלמדו לזהות את הסימנים האלה (למשל: כמה ניסיון נדרש, איזו השכלה, איזה ידע מקצועי והאם זה בתחום מבוקש) ותתחילו לקרוא גם בין השורות, תדעו לכוון יותר את דרישות השכר שלכם בהתייחס לכל משרה ומשרה כבר מהשלבים המוקדמים של הקשר מול החברה המגייסת.

סקר שוק: כן, לכל משרה יש שווי עבור המעסיק הספציפי, אבל לא רק... כי מעבר לשווי תוך-ארגוני, יש גם שווי כללי- השכר שנהוג לתת לתפקידים דומים בשוק העבודה. חשוב שתבצעו סקר שוק עוד לפני שתתחילו לחפש עבודה בכדי לדעת מהו שווי השוק שלכם.

אל תעלו את נושא השכר לפני שהמעסיק יעשה זאת: כן, אז חשוב מאוד שתתכוננו מראש ושתדעו לתת תשובה ברורה במידה והמעסיק יתעניין בציפיות השכר שלכם, אבל חשוב לא פחות שהוא יהיה זה שיעלה את הנושא ראשון ולא אתם. לכן גם ממש לא מומלץ לציין ציפיות שכר על גבי קורות החיים, אלא אם נתבקשתם לעשות זאת בתיאור המשרה.

לא על הכסף לבדו...: כשמדברים על משכורת חשוב לזכור שלא מדובר אך ורק על סכום הנטו שאתם מקבלים כל חודש, אלא גם על כל תנאי העבודה שמסביב: שעות עבודה, ימי חופשה, תנאים סוציאליים, בונוסים, משכורת 13, אופציות, תנאי רווחה כמו: הבראה, קורסים והכשרות, ביטוחי בריאות וכמובן שגם רכב צמוד. זכרו שמשא ומתן אפשר לעשות גם על הסעיפים הללו ולפעמים גם יהיה לכם קל יותר לשפר את התנאים הנלווים מאשר את השכר עצמו.

למדו להסביר: למה? אז החלטתם שסכום כלשהו הוא מה שאתם מצפים לקבל. האם אתם גם יודעים להסביר למה? האם אתם יכולים להוכיח? והאם אתם בטוחים בעצמכם? במילים אחרות: בכדי לשכנע את המעסיק, קודם כל שכנעו את עצמכם. ערכו רשימה מסודרת של הניסיון שלכם, הידע המקצועי שלכם והכישורים הרכים שרכשתם עד כה. חשבו היטב איזו תועלת תוכלו להביא בתפקיד החדש, הראו למעסיק מה יוצא לו מלהעסיק אתכם!

שמרו על אופטימיות זהירה: רוב המועמדים לעבודה נוטים להסכים להצעת השכר הראשונה שמעסיק נותן להם, בעוד שרוב המעסיקים מניחים מראש שיש סיכוי לכך שהמועמד ידחה אותה ויבקש הצעה קצת יותר גבוהה. זו גם הסיבה לכך שמותר לכם להעז ומותר לכם לנסות לבקש לשפר את ההצעה הראשונית.

אבל עשו זאת בחוכמה: לכל אורך התהליך חשוב לשמור על נימוס, כבוד, נימה חיובית וכמובן להראות שאתם בעניין ומאוד רוצים את התפקיד המוצע.

ואל תשכחו לחייך! בכל זאת... עברתם תהליך ארוך והתקבלתם לעבודה! אל תשכחו את זה לאורך כל הדרך ועד לחתימה על הסכם העבודה.

ולסיום: שיהיה בהצלחה!

לבלוג שירות התעסוקה

  • עוד באותו נושא:
  • שכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully