וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הפיננסים והביטוח צללו ושלחו את לונדון לירידה של 4%

יהודה שויצר

18.9.2002 / 20:07

פרודנשל נפלה ב-9%; לוידס רשמה ירידה של 7.5% ;מניות אלקטל נפלו ב-9% והובילו את הירידות במניות ציוד התקשורת



ירידות שערים חדות חתמו את יום המסחר בבורסות אירופה, לנוכח המגמה השלילית בוול סטריט ואזהרת הרווח של ענקית הפיננסים ג'יי.פי מורגן צ'ייס. בלונדון, ירידות חדות במגזרי הפיננסים והטכנולוגיה, שלחו את מדד ה-FTSE לירידה חדה של 4% אל מתחת לרף 3,900 הנקודות. בפאריס נסגר ה-CAC 40 בירידה של 3.6%.



מניות הפיננסים ירדו על רקע הדו"ח המאכזב של חברת הביטוח סוויס לייף ואזהרת הרווח שפירסם ג'יי.פי מורגן אתמול, לאחר סגירת המסחר. הבנק אמר כי הוא צופה ירידה חדה ברווח ברבעון השלישי ביחס לרבעון השני, על רקע ירידה בהיקף העסקות ועלייה בהיקף החובות האבודים לחברות טלקום. מניות הטכנולוגיה איבדו גובה לאחר שאורקל דיווחה אתמול על ירידה של 33% ברווחיה ברבעון הכספים הראשון.



התפוקה התעשייתית בצרפת ירדה בחודש יולי ב-1%, לעומת תחזיות לעלייה של 0.2%. היתה זו הירידה החדה ביותר זה 9 חודשים.



מפעילת הטלקום הבריטית כייבל אנד וויירלס ירדה ב-4%, לאחר שאמרה כי היא צופה שהכנסותיה במחצית הראשונה של השנה ייפלו בכ-6%. על פי התחזית הקודמת שסיפקה בחברה, היו ההכנסות בתקופה זו אמורות לצמוח בין אפס ל-10%. כייבל אנד ויירלס הוסיפה כי ההפסד לפני הכנסות והוצאות חד פעמיות יהיה בטווח הנמוך של התחזיות, והודיעה על קיצוץ משמעותי בהשקעות ההון.



מתחרותיה בשוק הטלקום הבריטי ירדו אף הן: בריטיש טלקום השילה 1.7%; וודאפון ירדה ב-4.4%. בפאריס בלטה פראנס טלקום עם ירידה של 7.2%.



יצרנית ציוד התקשורת אלקטל ירדה ב-9%. אתמול מסרה החברה כי הכנסות החברה הבת אופטרוניקס יהיו נמוכות מהתחזיות. נוקיה איבדה 6% ואריקסון נסגרה בירידה של 4%.



חברות הביטוח רושמות ירידות לאחר שסוויס לייף, חברת ביטוחי החיים הגדולה בשווייץ, דיווחה על הפסד גדול במחצית הראשונה של השנה. סוויס לייף רשמה הפסד של 386 מיליון פרנק שווייצי (255.5 מיליון דולר) על רקע מחיקת ערך השקעות. בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, רשמה החברה רווח של 253 מיליון פרנק שווייצי (166 מיליון דולר). סוויס לייף מסרה גם כי בכוונתה לפטר 700 עובדים. מניות החברה ירדו בכ-10%. פרודנשל נפלה ב-9%; אקסה ירדה ב-8.5% ולוידס רשמה ירידה של 7.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully