וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי מפיץ מניות החברה לישראל בהיקף של עד 500 מיליון שקל

נדב נוימן

10.2.2015 / 20:07

בנק לאומי מחזיק בכ-18% מהחברה לישראל שבשליטת עידן עופר. מכירת המניות מתבצעת על רקע מסקנות ועדת הריכוזיות, לפיהן אסור לגוף פיננסי משמעותי להחזיק בגוף ריאלי משמעותי

אדם ניסה להצית את עצמו בסניף בנק לאומי בחולון. דרור עינב
אדם ניסה להצית את עצמו בסניף בנק לאומי בחולון/דרור עינב

בנק לאומי החל הערב (ג') בהליך הפצת מניות החברה לישראל שבשליטת עידן עופר. הבנק מפיץ עד כ-5% ממניות החברה לישראל לגופים מוסדיים, בהנחה של 5% על מחיר השוק, בהיקף של 450-500 מיליון שקל. בנק לאומי מחזיק בכ-18% מהחברה לישראל.

מכירת המניות מתבצעת על רקע מסקנות ועדת הריכוזיות, לפיהן אסור לגוף פיננסי משמעותי להחזיק בגוף ריאלי משמעותי.

לפני שבועיים הודיע בנק לאומי כי בעקבות הצפי כי החברה לישראל תרשום הפחתה של כ-400 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים, ההשפעה הצפויה עקב כך היא 250 מיליון שקל ברווח הנקי של הבנק ב-2014.

כאמור, החברה לישראל צפויה לרשום הפחתה של כ-400 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לשנת 2014 בעקבות פיצול חלק מהחזקותיה לתוך חברת קנון. סכום ההפחתה האמור עשוי לגדול או לקטון בהתאם לתוצאות החברות המועברות, ברבעון הרביעי של שנת 2014.

בסוף דצמבר הודיעה חברה לישראל באופן רשמי כי בעלי המניות בחברה אישרו ברוב של 99% את מהלך פיצול החברה לשתיים. במסגרת פיצול ההחזקות תעביר החברה לישראל לחברה חדשה בשם קנון (Kenon Holdings) את החזקותיה ביצרנית השבבים טאואר, בחברת תחנות הכוח ICP, בחברת הספנות צים, בזרוע השקעות הקלינטק ICG ובמיזם הרכב הסיני קורוס. בנוסף, החברה תשקיע 100 מיליון דולר בהונה של קנון בתמורה להקצאת מניות, וכן תעמיד לה מסגרת אשראי של עד 200 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully