וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת אלון דוחה על הסף את הצעת הרכש של דודי ויסמן

אילנית חיות

11.2.2015 / 9:54

אתמול העביר ויסמן הצעה לרכישת החזקותיה של הקבוצה באלון רבוע כחול לפי שווי של 850 מיליון שקל עד מיליארד שקל

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

קבוצת אלון דוחה על הסף את ההצעה שהעביר אליה אתמול (ג') דודי ויסמן לרכישת החזקותיה באלון רבוע כחול ( 1,155 +6.55% ) , לפי שווי של 850 מיליון שקל עד מיליארד שקל.

קבוצת אלון היא חברה פרטית המוחזקת על ידי ביילסול (53%) וארגוני הקיבוצים (47%) ומחזיקה באלון רבוע כחול, רבוע כחול נדל"ן (הנסחרת יחד ובנפרד מאלון רבוע כחול), אלון חיפושי גז טבעי ואלון USA. ביילסול עצמה נמצאת בבעלות שרגא בירן (80%) ודודי ויסמן (20%).

אלון רבוע כחול ישראל, הנסחרת לפי שווי של 715 מיליון שקל, מחזיקה ברבוע כחול נדל"ן, ברשת מגה המכבידה על החברה נוכח הפסדים, בחברת הדלק דור אלון ובנעמן.

ויסמן מציע לרכוש את אחזקותיה של קבוצת אלון (72.7%) באלון רבוע כחול, בניכוי ההתחייבויות של הקבוצה ובראשם חוב לבנק הפועלים בהיקף של 450 מיליון שקל.

בזמן שרשת מגה מכבידה על החברה, רבוע כחול נדל"ן נחשבת לחברה טובה במיוחד. החברה העוסקת בהשכרת נדל"ן מניב ובבנייה למגורים, נסחרת לפי שווי שוק של 1.516 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2014 הניבה הפעילות רווח נקי של 91 מיליון שקל.

לדברי מקורות, "רבוע כחול נדל"ן היא חברה מצוינת שמחלקת דיבידנד והיא רווחית מאוד כלשעצמה הגם שיש נכסים שטרם באו לידי ביטוי במאזנים השוטפים של החברה".

בהקשר זה מציינים המקורות אחזקה של 50% מהמרכז המסחרי בשוק הסיטונאי בתל-אביב - פרויקט שזוכה להצלחה, וכן את פרויקט בניית 3,000 יחידות דיור לחופה של סיאטל בארה"ב. החברה שילמה על הקרקע 25 מיליון דולר ולפי ההערכות שווי הפרויקט עומד על יותר מ-120 מיליון דולר, ללא עלות הקרקע.

חברת אלון חיפושי גז טבעי הנשלטת (80%) על ידי קבוצת אלון עוסקת בחיפושי גז ומחזיקה ב-4% משדה הגז "תמר". החברה נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 1.069 מיליארד שקל.

שווי השוק הנפרד של רבוע כחול נדל"ן ואלון חיפושי גז ונפט ממחיש עד כמה ההצעה שהגיש ויסמן נמוכה.

מנכ"ל קבוצת אלון, אביגדור קפלן, אומר היום ל"גלובס" כי "עניין מכירת רבוע כחול לא עומד כלל על הפרק. ההנהלה החדשה אמורה להתמקד בפיתוח רבוע כחול והשבחת החברה. אנחנו מעריכים שהשווי של רבוע כחול הוא הרבה יותר גבוה מההצעה של ויסמן".

- האם תעמדו בתשלומי האג"חים?

"בוודאי שנעמוד, יש לנו מקורות לשם כך. שווי החברה חיובי ואנחנו עושים הכל כדי לעמוד בכל ההתחייבויות".

מקורות בסביבת אלון מתחו גם היום ביקורת על עצם ההצעה שהגיש ויסמן כיוון שהוא עדיין מכהן בתפקיד מנכ"ל רבוע כחול, תפקיד שהוא אמור לסיים בקרוב. לדבריהם, "אדם שממנכ"ל חברה ומציע לרכוש אותה, פועל בניגוד עניינים שאינו מתקבל על הדעת. את ההצעה הוא הגיש בהיותו המנכ"ל והדעת לא סובלת מצב שכזה. ההצעה של ויסמן היא ניסיון לרכוש את החברה בנזיד עדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully