וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט רוכשת את אן טריג הישראלית ב-200 מיליון דולר

צחי הופמן

12.2.2015 / 10:50

N-trig מכפר סבא מפתחת שבבים המיועדים לממשק מסכי מגע ועטים דיגיטליים. אן טריג נקלעה לקשיים לאחר שלא עמדה בהתניות פיננסיות שקשורות להלוואה שלקחה ולדוחות החברה ב-2014 הוצמדה הערת "עסק חי"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ענקית התוכנה מיקרוסופט רוכשת את חברת אן טריג (N-trig) הישראלית מכפר סבא, המפתחת שבבים המיועדים לממשק מסכי מגע ועטים דיגיטליים. סכום הרכישה לא פורסם, אך לפי הערכות הוא עומד על 200 מיליון דולר. מאן טריג לא נמסרה תגובה.

מיקרוסופט היא בעלת מניות באן טריג וגם הלקוחה המרכזית שלה שאחראית על כ-79% מהכנסות החברה. אן טריג נקלעה באחרונה לקשיים לאחר שלא עמדה בהתניות פיננסיות שקשורות להלוואה שלקחה ולדוחות החברה ב-2014 הוצמדה הערת "עסק חי".

אן טריג, בניהולו של דן ענבר שהחליף את עמיחי בן דוד לפני שנה וחצי, מעסיקה כ-170 עובדים. החברה הוקמה ב-1999, וב-2011 שינתה את המודל העסקי שלה והחלה להתמקד בעטים דיגיטליים, מה שהוביל לירידה בהכנסות שלה (אם כי מכירות העטים עלו). החברה גייסה סכומי עתק לאורך השנים - למעלה מ-130 מיליון דולר ב-8 סבבי גיוס, כך שהמכירה למיקרוסופט לא משקפת אקזיט משמעותי למשקיעים.

ב-2011, שנת השיא במכירות החברה, שוויה של אן טריג הוערך ב-200-300 מיליון דולר. עוד קודם לכן, דיברו בחברה על הנפקה בנאסד"ק, דבר שלא קרה. וגם ניסיון של החברה להנפיק בסוף 2014 לא צלח.

הפסדי אן טריג עד יוני 2014 הסתכמו ב-117 מיליון דולר, כשבמחצית הראשונה של השנה היא רשמה תזרים שלילי של 4.4 מיליון דולר מפעילותה השוטפת. בסוף יוני 2014 היו בקופת החברה בפחות מ-5 מיליון דולר, וההון העצמי שלה עמד על כ-12 מיליון דולר בלבד.

עמיחי בן-דוד ניהל את אן טריג בשבע השנים האחרונות בהן הוביל את החברה להישגים משמעותיים דאז. עמיחי הצטרף לאן-טריג טרם שזו החלה במכירות והביא אותה לרמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. פיתוחי החברה, מסך המגע, העט האקטיבי וסט השבבים, משולבים עתה במחשבים, טאבלטים וטלפונים ניידים של החברות המובילות בעולם בהן: Dell, hp, , לנובו, HTC, סוני, אייסר וחברות רבות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully