וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה השלימה גיוס אג"ח של כ-188 מיליון שקל

אביב לוי

13.2.2015 / 9:13

כספי ההנפקה מיועדים בעיקר למיחזור חוב ולצרכיה השוטפים של החברה, ולקראת הגיוס אישררו חברות הדירוג S&P מעלות ומידרוג דירוג A פלוס ו-A1, בהתאמה

ימים ספורים לאחר זכייתה של חברת הפרויקטים והתשתיות אלקטרה במכרז לפרויקט רחב-היקף של רכבת ישראל, היא גייסה אג"ח בהיקף של קרוב ל-200 מיליון שקל. החברה, המנוהלת על-ידי איתמר דויטשר, עדכנה על ביקושים גבוהים שנרשמו במסגרת המכרז המוסדי בהנפקה, שבמסגרתו הבטיחה גיוס של כ-150 מיליון שקל, בריבית של 3.2%.

במכרז הציבורי, שהתקיים אתמול, גייסה החברה עוד כ-38 מיליון שקל והשלימה גיוס של כ-188 מיליון שקל. כספי ההנפקה מיועדים בעיקר למיחזור חוב ולצרכיה השוטפים של החברה, ולקראת הגיוס אישררו חברות הדירוג S&P מעלות ומידרוג דירוג A פלוס ו-A1, בהתאמה. לאלקטרה יש כיום שתי סדרות אג"ח, בהיקף של קרוב ל-600 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של עד 3%.

כאמור, בסוף השבוע שעבר עדכנה אלקטרה על זכייתה במכרז בהיקף של כ-760 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) לתכנון, הקמה ותחזוקה של מסילות ומערכות קו הרכבת המהיר לירושלים. הפרויקט כולל כרייה של חמש מנהרות באורך מצטבר של כ-37 קילומטר, ובניית שמונה גשרים באורך מצטבר של כ-6.5 קילומטרים. אלקטרה תבצע את הפרויקט בשיתוף עם שתי החברות הזרות MaxBogl מגרמניה ו-Signon משווייץ, וחלקה של אלקטרה בשותפות עומד על 77%.

באלקטרה ציינו כי לוח הזמנים להשלמת הפרויקט הוא 34 חודשים, הכוללים את שלב התכנון, שמתחיל באופן מיידי לאחר הזכייה. הפרויקט כולל גם עד עשר שנות תחזוקה ושירות בתשלום, בתמורה חודשית המהווה כ-10% מסך התמורה במכרז.

אלקטרה, מקבוצת אלקו שבשליטת גרשון זלקינד, נחשבת לאחת הקבוצות הקבלניות הגדולות בישראל. היא פועלת בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בארץ, פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל, שירות, החזקה וסחר, פיתוח והקמת נדל"ן בייזום, ומגזר זכיינות. צבר ההזמנות שלה בסוף נובמבר האחרון עמד על כ-9.2 מיליארד שקל. החברה נסחרת לפי שווי של 1.65 מיליארד שקל, אחרי עלייה של כ-7% מתחילת השנה.

בזמן הקרוב יתבקשו בעלי המניות של אלקטרה לאשר את הסכם הניהול שלה מול החברה האם אלקו, בעלות שנתית של 4.3 מיליון שקל, נוסף על מענק אפשרי של עד 5 מיליון שקל, בהתאם לתוצאות החברה. גם בעלי מניות החברה האחות, אלקטרה נדל"ן, יתבקשו בשבועות הקרובים לאשר הסכם ניהול דומה מול אלקו, בהיקף של 3.8 מיליון שקל, ומענק שנתי של עד 5 מיליון שקל בתלות בתוצאותיה.

באלקו עצמה יתבקשו בעלי המניות לאשר בחודש הבא תגמולים בהיקף של עד 9.1 מיליון שקל לשנה (בסך הכול) לגרשון זלקינד, נשיא ובעל השליטה בחברה, ולשני בניו, דניאל ומיכאל, המכהנים כמנכ"לים משותפים.

  • עוד באותו נושא:
  • אלקטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully