וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנזרו את עצמכם: מה בודקים מעסיקים לעתיד ברשת?

שירות התעסוקה

15.2.2015 / 8:34

מעסיקים פוטנציאליים רבים בודקים את הרשתות החברתיות בטרם החלטה האם להעסיק אתכם או לא. מה הם בודקים ומה עלול לגרום להם לוותר עליכם?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

יש אגדה אורבנית, מין צ'יזבט מודרני שכזה שעובר מפה לאוזן וטוען שמעסיקים מחטטים עלינו מאחורי הגב ומבלי שנרגיש. אבל זה בטח שטויות, נכון? אין שום סיבה להאמין לשמועות...!

אז זהו שנהפוך הוא... זו לא אגדה וגם ממש לא שמועה- זה אמיתי וזה קורה כל הזמן. מעסיקים רוצים לחסוך זמן מיותר וטעויות כך שלפני שהם מזמנים לראיון ולפני שהם מחליטים להתקדם עם מועמד מסוים, הם מאוד רוצים להכיר אותו... להכיר את האישיות האמיתית שלו, לא רק את זו הפורמאלית, המאופקת והמגונדרת שהוא מציג בראיון העבודה.

אז מה הם עושים? היום זה כבר פשוט כל כך- הרים של מידע קיימים ברשת ורק מחכים שיחטטו בהם. למעשה, זה בדיוק מה שקורה בפועל. סקר שבוצע על ידי אתר CareerBuilder בשנת 2013 מצא כי 39% מהמעסיקים בודקים את הרקע של המועמד באינטרנט. מידע עדכני יותר המתייחס למה שקורה עכשיו, שנתיים מאוחר יותר, מוכיח שהמגמה הולכת ומתחזקת- היום כבר 45% מהמעסיקים מודים שהם בודקים את המועמדים ברשתות החברתיות: 76% בודקים את הפרופיל של המועמד בפייסבוק, 53% בטוויטר ו 48% בלינקדאין.

מעצבן? חודר לפרטיות? אתם צודקים... ולמרות זאת זה פשוט בלתי נמנע כשלפחות ל 86% ממחפשי העבודה יש פרופיל פעיל ברשת חברתית אחת (או יותר).

יתרה מזאת, 1 מתוך 3 מעסיקים אף מודים שהם דוחים מועמדים על סמך המידע שמצאו עליהם ברשת.

בואו ונעשה סדר, בכדי שתדעו מול מה אתם מתמודדים: קודם כל חשוב שתדעו מה המעסיקים מחפשים... ובכן, 65% מהם בוחנים את ההתנהלות החברתית שלכם ברשת ועל פיה מסיקים את מידת המקצועיות שלכם, 51% בודקים ככה את מידת ההתאמה שלכם לתרבות הארגונית ו 45% מנסים להשלים את המידע שיש להם על הרקע שלכם.

4 המשתנים שניתן ללמוד עליכם מהרשת ושיקרבו אתכם למשרה המיוחלת הם: אישיות נעימה (51%), תמונה מקצועית (57%), מגוון רחב של תחומי עניין (50%) ומידע שעולה בקנה אחד עם מה שכתבתם בקורות החיים שלכם ושאמרתם בעל פה (49%).

4 המשתנים שיובילו לתוצאה הפוכה ויובילו לדחייה הם: פרסום חומר שאיננו יאה (50%), מידע ותמונות על שתייה ושימוש בסמים (48%), כתיבת תוכן שלילי על מעסיקים קודמים (33%), מידע שמוכיח שהמועמד שיקר בנוגע לניסיון או למיומנויות מסוימות (24%).

אז מה אתם צריכים לעשות ממש עכשיו ובזה הרגע בכדי שלכם זה לא יקרה?

שימו יותר לב לפרטיות שלכם ולמידע שאתם חולקים עם כל העולם, הריצו את השם שלכם בגוגל בעברית ובאנגלית ובדקו את התוצאות, מחקו מידע מיותר ותמונות מביכות, בחנו את הגדרות הפרטיות שלכם ברשתות החברתיות השונות ובחרו את אלו המתאימות לכם, הפסיקו להשתמש ברשתות חברתיות כאמצעי לשחרור כעסים ולהבעת דעות קיצוניות ובמקום זה שתפו מידע שקשור למקצוע/לתפקיד שלכם והתחברו לאנשים הנכונים בענף שלכם, השקיעו מחשבה בבחירת תמונה מרשימה וייצוגית, כזו שמשקפת את האופי שלכם.

ולסיום...: אל תשכחו לוודא שאין טעויות כתיב על ימין ועל שמאל בסטאטוסים שאתם מפרסמים!

לבלוג שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully