וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל קיצור שליש: דני דנקנר ישתחרר מהכלא בסוף מרץ

גור מגידו

16.2.2015 / 12:24

דנקנר נדון ל-8 חודשי מאסר בפרשת בנק הפועלים. נגד דנקנר תלויה ועומדת הרשעתו בפרשת הולילנד, בגינה נשפט ל-3.5 שנות מאסר, אך עונשו מעוכב עד להכרעת העליון בערעורו

דני דנקנר נכנס לכלא חרמון, נובמבר 2014. שלומי גבאי
דני דנקנר/שלומי גבאי

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, ישוחרר ממאסרו בסוף מארס הקרוב, לאחר שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה היום (ב') על קיצור שליש ממאסרו בשל התנהגות טובה.

דנקנר הורשע בבית המשפט המחוזי בכך שערך עסקאות בין בנק הפועלים לבין גופים שהיו קשורים אל עסקי משפחתו בקשרים שונים, מבלי ליידע את הבנק, וכן בקבלת אשראי על בסיס הצהרת הון כוזבת. דנקנר נדון לשנת מאסר ולקנס של מיליון שקל. בהמשך הומתק מאסרו בידי בית המשפט העליון ל-8 חודשים בלבד.

נגד דנקנר תלויה ועומדת הרשעתו בפרשת הולילנד, בגינה נשפט ל-3.5 שנות מאסר. עונשו מעוכב עד להכרעת העליון בערעורו.

אם לא יהפוך בית המשפט העליון את החלטתו של שופט המחוזי, דוד רוזן, בעניינו של דנקנר בפרשת הולילנד, דנקנר צפוי ליהנות מחופשה קצרה מחוץ לכותלי הכלא ולשוב למאסר עם קבלת ההכרעה בידי העליון. בינואר אשתקד הורשע דנקנר בפרשת הולילנד, במתן שוחד לראש מנהל מקרקעי ישראל, יעקב אפרתי, באמצעות מאיר רבין, יד-ימינו של שמואל דכנר, עד המדינה בפרשה.

מטרת השוחד הייתה שינוי ייעוד הקרקעות בעתלית ובאילת, שעליהן ייסד אביו של דנקנר, אברהם דנקנר, את תעשיות המלח. שינוי הייעוד העלה את ערך הקרקע משמעותית, והיא שימשה כבטוחה להלוואה שנטלה משפחת דנקנר, אשר אפשרה את עסקת רכישת המניות בבנק הפועלים. עסקה זו היא שיצרה לדנקנר את עמדת ההשפעה בבנק הפועלים והפכה בשעתו את משפחת דנדנר לאחת מן המשפיעות במשק הישראלי. בפרשת הולילנד נדון דנקנר ל-3 שנות מאסר בפרשה. עונשו מעוכב, כאמור, עד להכרעת העליון בערעורו.

קרקעות המלח, אגב, ממשיכות לעמוד במרכז פרשיות שחיתות לכאורה. לאחר שהמדינה ביטלה את שינוי היעוד של הקרקע בעקבות חשיפת פרשת הולילנד ולאחר שהקרקעות נמכרו לשליטת משפחת אריסון, לאחרונה עמדו הקרקעות בליבה של פרשת החשדות נגד מנהל מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן. ליברמן חשוד, בין היתר, כי פעל בעניין שינוי ייעוד הקרקעות יחד עם חברו ושותפו לשעבר, עו"ד נחום לנגנטל, תוך ניגוד עניינים.

בפרשה שבגינה מסיים דנקנר את ריצוי מאסרו, הורשע דנקנר במסגרת הסדר טיעון, בהסתרה מפני דירקטוריון הפועלים של קשרים עסקיים שהתקיימו בין חברת אלרן, המוחזקת על-ידיו ועל ידי בני משפחתו, לבין קרןRP שניהלה עסקים מול הבנק. למרות ניגוד העניינים, ניהל דנקנר בשם הפועלים, מו"מ בנוגע לפיצוי שקיבלה RP מהבנק, בגין ויתור על חלקה של RP בעסקה שנרקמה לרכישת בנק פוזיטיף הטורקי. גובה הפיצוי עמד על כ-25 מיליון שקל, סכום שנטען כי היטיב עם RP.

עוד הודה דנקנר שהסתיר מן הדירקטוריון הלוואה בסך 5 מיליון אירו שקיבל מבנק DHB ההולנדי, שהחזיק במניות בבנק פוזיטיף. במקביל תמך דנקנר בהחלטות שעלו על סדר יומו של הדירקטוריון, שנועדו לסייע ולהיטיב עם בעל השליטה ב-DHB, הליט צ'ינגלולו. דנקנר הודה אף בקיום מספר פגישות בארבע עיניים עם צ'ינגלולו, בהן נדונו עסקאות שבין צ'ינגלולו לבנק הפועלים.

דנקנר הורשע גם בכך שהגיש ל-DHB הצהרת הון כוזבת על דף רשמי של בנק הפועלים, במסגרתה הצהיר כי הונו האישי נאמד בכ-50 מיליון אירו, כשייחס לעצמו שהייתה להם זיקה אליו אך לא היו בבעלותו. בעניין אחר הורשע דנקנר בקבלת אשראי מבנק הפועלים על סמך הצהרת הון כוזבת.

לפי החלטת ועדת השחרורים, דנקנר צפוי להשתחרר ממאסרו ב-22 למארס - שחרור זמני, לפי שעה.

  • עוד באותו נושא:
  • דני דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully