וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקל מרים את הראש: הדולר יורד ב-0.5%, האירו נופל

הלל קורן

17.2.2015 / 9:09

הדולר נסחר סביב 3.87 שקלים ■ אמש: יוון התקדמה צעד נוסף לעבר פרישה מגוש האירו ■ FXCM ישראל: המשך התיקון החיובי של מחירי הנפט צפוי להכביד על הדולר

שטרות שקל. ShutterStock
שטרות שקל/ShutterStock

השקל מרים את הראש היום (ג') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר יורד ב-0.5% ל-3.87 שקלים והאירו נופל 1.1% ל-4.39 שקלים.

משבר החובות באירופה שוב מרים את הראש, לאחר שאמש יוון התקדמה צעד נוסף לעבר פרישה מגוש האירו. פגישה מכרעת שהתקיימה אתמול בין שרי האוצר של גוש האירו לבין נציגי ממשלת השמאל היוונית בראשותו של אלכסיס ציפרס הסתיימה שוב ללא תוצאות מאחר והצדדים התבצרו בעמדותיהם. [לסיפור המלא]

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל נכשל בניסיון לטפס מעל רף 3.9 שקלים. הגורמים המרכזיים להיחלשות הדולר ביממה האחרונה היו המשך העלייה במחירי הנפט ואהבת הסיכון בוול סטריט. למעשה, אנו רואים בתקופה האחרונה זיקה בין התאוששות מחירי האנרגיה לבין הסנטימנט החיובי בוול סטריט. למרות שבטווח הארוך יותר, ציפיות הריבית הגבוהות יותר על הדולר לעומת המטבעות המרכזיים האחרים אמורות לתחזק את מגמת העלייה של הדולר, בטווח הקרוב המשך התיקון החיובי של מחירי הנפט צפוי להכביד על הדולר".

ב-FXCM ישראל הוסיפו כי "האירו קרס ביממה האחרונה יותר מ-5 אגורות ונפל שוב מתחת לרף 4.4 שקלים, וזאת לאחר כישלון השיחות בין יוון לבין נושיה בבריסל. אם היתה בימים האחרונים תקווה כי הצדדים יגיעו לפשרה, כרגע נראה כי הפער בין שני הצדדים גדול, וכי ממשלת יוון לא יכולה להסכים פוליטית להמשך מדיניות הצנע, ומנגד ראשי האיחוד האירופי לא יכולים להתפשר בעניין זה מחשש כי הדבר יוביל להתרופפות פיסקאלית במדינות נוספות. העצבנות במסחר באירו צפויה להיות גבוהה ככל שנתקרב למועד תשלום החוב הבא של יוון בסוף מארס. כל עוד סימני השאלה בעינם האירו-שקל צפוי לעשות את דרכו לעבר השפל האחרון ב-4.35 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully